اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کرونا | پزشکان استرالیایی: به ماسک و تجهیزات محافظتی نیاز داریم

کادر درمانی بیمارستان‌های استرالیا می‌گوید روزانه از مردم هدایای مختلفی از جمله غذا دریافت می‌کند اما چیزی که آنها نیاز دارد ماسک و تجهیزات محافظتی در برابر ویروس کرونا است.

کرونا | پزشکان استرالیایی: به ماسک و تجهیزات محافظتی نیاز داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس «کووید۱۹» در سراسر جهان و روی آوردن کشورهای اروپایی و آمریکا به سرقت محموله‌های تجهیزات درمانی یکدیگر، پزشکان استرالیا نیز از کمبود ماسک گلایه می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کادر درمانی بیمارستان‌های استرالیا که مشغول مقابله با شیوع ویروس کروناست، می‌گوید به‌صورت روزانه از مردم هدایای قدردانی از جمله غذا دریافت می‌کند اما چیزی که واقعا به آن نیاز دارد، ماسک‌های تنفسی مناسب است تا با شیلدهای دست‌ساز خود جایگزین کند.

بر اساس این گزارش، پزشکان و پرستاران استرالیایی که به دلیل کمبود ماسک و تجهیزات محافظتی به ساخت شیلدهای خانگی روی آورده‌اند، از اینکه دولت میزان کافی ماسک در اختیار آنها قرار نمی‌دهد گلایه دارند و این در حالی است که به گفته آنها مردم عادی بسیاری از ماسک «N95» بهره‌مند هستند.

به نوشته رویترز، نمایندگان اتحادیه‌ پزشکان و پرستاران استرالیا می‌گویند دولت به آنها اطمینان داده ذخایر کافی از تجهیزات محافظتی وجود دارد اما کادر درمانی که در خط مقدم در بیمارستان‌ها با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، به دلیل کمبود این وسایل، مجبور به استفاده چندباره از ماسک‌های دست دوم یا تجهیزات دست‌ساز است.

در کنار استرالیا، کمبود ماسک‌های N95 و دیگر تجهیزات محافظتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز باعث شده که کادر درمانی این کشورها دست به اعتراضات متعددی علیه دولت‌ بزند.

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در استرالیا ۵۷۵۰ مبتلا به ویروس کرونا و ۳۷ مورد فوتی بر اثر این بیماری گزارش شده است.

پیش از این نخست‌وزیر استرالیا از تصمیم دولت برای کمک گرفتن از نیروهای نظامی این کشور جهت اعمال قرنطینه اجباری خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول