اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کرونا | مصر حاضر نیست اتباع خود در قطر را به کشور راه دهد

شماری از کارکنان مصری حاضر در قطر، از قاهره خواستند که مقدمات بازگشت آنان را به دلیل شیوع کرونا فراهم کند، ولی با وجود اینکه قطر، برای بازگشت این افراد، یک هواپیما اختصاص داد، مسئولان مصر، حاضر به پذیرش این افراد نشدند.

کرونا | مصر حاضر نیست اتباع خود در قطر را به کشور راه دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مسئول در دولت قطر خبر داد که مسئولان این کشور برای انتقال شهروندان مصری از این کشور به قاهره، یک هواپیما در نظر گرفتند، ولی دولت مصر، «بدون ارائه هیچ دلیلی، حاضر به پذیرش این افراد نشد».

این منبع قطری که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آناتولی گفت که «برخی از برادران مصری در شبکه‌های اجتماعی یک فایل ویدئو منتشر و در آن ابراز تمایل کردند که به مصر بازگردند؛ زیرا قراردادشان با شرکت خصوصی که با آن کار می‌کردند، به پایان رسید و تمدید نشد».

وی صریح کرد، تهیه هواپیما در راستای درخواست این کارکنان مصری و وضعیت دشواری صورت گرفته است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر کشورهای جهان با آن روبه‌رو هستند.

این منبع خاطر نشان کرد: «همه برادران (مصری) مد نظر، هم اکنون بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، در منازل خود حضور دارند و مهمان کشور قطر هستند تا اینکه بتوانند به میهن خود بازگردند».

شماری از کارکنان مصری در فایل ویدئوی منتشر شده، از مسئولان مصری خواستند که فورا، مقدمات بازگشت آنان به مصر را فراهم کنند تا بتوانند به کشور خود بازگردند، ولی مسئولان مصر، این افراد را نپذیرفتند.

«کمیته ملی حقوق بشر» در دوحه هم گفت که روز یکشنبه گذشته از مسئولان قطری خواسته که با مسئولان مصری تماس بگیرند و مشکل این ۴۰۰ تبعه مصر را که در قطر، معطل هستند، حل کنند.

مسئولان مصری، تا کنون هیچ واکنشی به این مسئله نداشته‌اند. مصر نیز مانند سایر کشورهای دیگر، درگیر کروناست و تا شامگاه یکشنبه هزار و ۱۷۳ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده بودند که ۷۸ نفر از آنان، جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط، هبه زیاد وزیر بهداشت مصر چهارم فروردین ماه جاری در پاسخ به چرایی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در مصر گفت: «هر روز ۱۵ مورد مبتلا به بیماری کرونا از عربستان سعودی وارد کشور (مصر) می‌شود». مبتلایان به کرونا همان مصری‌هایی هستند که به عمره رفته‌اند.

هم مصر و هم عربستان سعودی متهم به پنهان‌کاری در ارائه آمار دقیق مبتلایان و فوتی‌های کرونا هستند. مجتهد، فعال توییتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی اخیراً گفته که آمار رسمی عربستان از کرونا بسیار پایین‌تراز آمار واقعی است و چه بسا مبتلایان به ده‌ها هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول