اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جابه‌جایی۱۱۷ هزار مرسوله پستی در آذربایجان‌شرقی/ مرسوله‌های پستی پس از گندزدایی و قرنطینه توزیع می‌شوند

مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی از جابه‌جایی ۱۱۷ هزار مرسوله پستی استان در ۱۴ روز اول ۹۹ خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۳۸۰ فقره از این مرسوله‌های پستی مربوط به خریدهای اینترنتی بود.

جابه‌جایی۱۱۷ هزار مرسوله پستی  در آذربایجان‌شرقی/ مرسوله‌های پستی پس از گندزدایی و قرنطینه توزیع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمد پوربزرگ بر ضرورت استفاده همکاران از تجهیزات پیش گیرنده و بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: درگیری جامعه جهانی با ویروس کرونا و بیماری‌های ناشی از این ویروس وضعیت بحرانی ایجاد کرده که دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای حفظ بهداشت و سلامتی عمومی اقدام به فاصله‌گذاری اجتماعی کرده و شعار «درخانه بمانیم» باعث افزایش ترافیک خریدهای اینترنتی و افزایش مرسولات پستی در شبکه گردیده به‌طوریکه طی 14 روزه اول سال 99 بیش از ۱۱۷ هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده که از این بین ۴ هزار و ۳۸۰ فقره مربوط به خریدهای اینترنتی است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بر رعایت اصول بهداشت فردی تاکید کرد و خواستار استفاده از اقلام بهداشتی ماسک، شیلد حفاظتی و دستکش بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان و ضدعفونی مرسولات پستی شد.

پوربزرگ، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر تاخیر برخی مرسوله‌های پستی در تحویل تصریح کرد: مرسولات پستی پیشتاز تعهد توزیع ۷۲ ساعته (سه روز کاری) دارند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی حاضر مرسولات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات تهران طی دو روز گندزدایی و قرنطینه می‌شوند و  مرسولات مبدا قم، گیلان، مرکزی با حساسیت بیشتر ۳ الی ۵ روز قرنطینه می‌شوند و حسب دستورالعمل‌ها دو روز هم در مقاصد این عملیات انجام می‌گردد.

پور بزرگ ادامه داد: همچنین مضافا اینکه با کنسل شدن بسیاری از پروازها و حرکت قطارها از مبدأ تهران و نیز افزایش حجم مرسولات خرید اینترنتی ناشی از شعار «در خانه بمانیم» تاخیرهایی در توزیع مرسولات ایجاد کرده است.

پوربزرگ، ضمن اعلام اینکه همه دفاتر پست استان و شهرستان‌های تابعه در روزهای تعطیلات نوروز دایر بودند، ادامه داد: در اقدامی علمی به‌گونه‌ای عمل شده تا همه مرسولات وارده به پست به‌صورت کامل ضدعفونی و پیش از رهسپاری به مقصد مجدداً گندزدایی شود.

مدیرکل پست استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر تمام امکانات ضدعفونی، دستکش و الکل برای پرسنل تهیه شده و محیط مراکز پستی نیز چندین نوبت در طول روز ضدعفونی می‌شود.

در سامانه «فارس من»  مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پیگیری ماندن مرسولات پستی در تبریز به دلیل کرونا خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

 

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول