اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛ آغاز جنگ نرم امنیتی و اطلاعاتی علیه لبنان و حزب‌الله

تحلیلگری لبنان ترور یکی از اعضای کادر حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور را ورود این جنبش به جنگ نرم اطلاعاتی و امنیتی خواند.

تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛ آغاز جنگ نرم امنیتی و اطلاعاتی علیه لبنان و حزب‌الله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیکر بی‌جان «محمد علی یونس» از اعضای کادر حزب‌الله یکشنبه (دیروز) در کنار خودرویی در جنوب لبنان پیدا شد.

گرچه شبکه‌ها و وب‌سایت‌های لبنانی نزدیک به حزب‌الله مانند «المنار، العهد و المیادین» هنوز خبری رسمی از این جنبش درباره ترور  فرد نامبرده منتشر نکرده‌اند اما وبگاه «لبنان ‌دیبت» شنبه هفته جاری اعلام کرد، محمد علی یونس در حزب‌الله مسؤول تعقیب جاسوسان و مزدوران بوده است.

«علی الامین» تحلیلگر لبنانی در یادداشتی در همین باره در روزنامه «نداء الوطن» نوشت: در زمانی که دولت، ملت و احزاب لبنانی درگیری کرونا هستند، حزب‌الله با مشغولیت‌های امنیتی جدیدی بویژه در منطقه نفوذش یعنی جنوب لبنان روبرو شده است.

وی ادامه داد، حادثه اخیر سوال‌های بسیاری را بویژه درباره دلیل این جنایت و زمان و مکان انجام آن مطرح می‌کند خصوصا اینکه در منطقه‌ای میان دو شهر «زوطر» و «قعقعیه الجسر» در «النبطیه»  صورت گرفته و این منطقه تحت مراقبت امنیتی قرار دارد.

علی الامین در ادامه برخی گمانه‌زنی‌ها مانند ارتباط دادن ترور محمد علی یونس به پرونده جاسوس رژیم صهیونیستی «عامر الفاخوری» یا ترور «انطوان حایک» (از افراد مرتبط با الفاخوری) در اردوگاه «المیه و میه» در مارس گذشته را مطرح کرد و نوشت: حزب‌الله وارد یک جنگ امنیتی و اطلاعاتی نرم شده است.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» هم در گزارشی در این باره نوشت، ترور یونس در یک کمین تأکید می‌کند که این توطئه در چارچوب «تحریک حزب‌الله، اعضای  کادر آن و هل دادن آن به سمت اقدامات انتقام‌جویانه فوری از اسرائیل و مزدوران آن در لبنان» صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله از وجود این توطئه آگاه بود زمانی که تمام فشارها برای مداخله و جلوگیری از آزادی عامر الفاخوری و رفتن وی به سفارت آمریکا در لبنان را رد کرد و بالاترین درجه خودکنترلی را از خود نشان داد اما به نظر می‌رسد این طرح ریخته شده تا شعله آشوب در لبنان را بالا بکشد.

رأی الیوم افزود، نکته قابل توجه آن است که چند روز پس از آزادی الفاخوری، انطوان الحایک ترور شد و درست پس از آن محمد علی یونس که مسؤول تعقیب مزدوران است، در جنوب لبنان ترور شد. ترور در لبنان موضوع جدیدی نیست اما به نظر می‌رسد جنگ ترورها آغاز شده و در این حد باقی نخواهد ماند.

در ادامه این گزارش آمده: یک نظریه می‌گوید عدم افتادن حزب‌الله در «دام موضوع الفاخوری» و جلوگیری از رفتن وی به واشنگتن باعث شجاع شدن ستون پنجم مخالف با حزب‌الله و مورد حمایت اسرائیل شده است... موساد توطئه ترورها را چیده و وارد مرحله اجرا شده است.

عامر الفاخوری معروف به «قصاب الخیام» که از مزدوران رژیم صهیوینستی در لبنان بود، اخیرا تحت فشارهای واشنگتن با حکم دادگاه لبنان آزاد و به آمریکا منتقل شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول