اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مؤسسه مودیز:ویروس کرونا 29 درصد از اقتصاد آمریکا را تعطیل کرد

مؤسسه مودیز آنالتیکس هشدار داد: محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا 29 درصد از کل اقتصاد آمریکا را تعطیل کرده است.

مؤسسه مودیز:ویروس کرونا 29 درصد از اقتصاد آمریکا را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال، مؤسسه مودیز آنالتیکس هشدار داد: محدودیت‌های اجتماعی که تقریبا در تمام ایالت‌های آمریکا با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، 29 درصد از تولید ناخالص داخلی روزانه آمریکا را از بین برده است.

ارزیابی دقیق فاجعه اقتصادی ناشی از تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در صنایع آمریکا از بخش گردشگری و تفریحی گرفته تا خرده فروشی تا سال‌ها مشخص نخواهد شد. با این حال ارزیابی‌های اولیه در حال ارائه تصویری نسبتا تاریک درباره اوضاع کنونی اقتصاد آمریکا هستند.

بنا به ارزیابی مؤسسه مودیز، که در زمان بسته شدن فعالیت‌های اقتصادی غیرضروری در 41 ایالت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که ایالت کالیفرنیا به تنهایی به دلیل اعمال این محدودیت‌ها روزانه 2.8 میلیارد دلار ضرر کرده است که برابر با 31.5 درصد کل تولید ناخالص داخلی روزانه این ایالت است.

ضرر اعمال محدودیت برای کنترل ویروس کرونا در 15 ایالتی که مجموعا 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را بر عهده دارند روزانه 12.5 میلیارد دلار است و 30 ایالت دیگر به همراه واشنگتن دی‌سی هم شاهد پایین آمدن 4.9 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی روزانه خود هستند.

این مؤسسه بین‌المللی گزارش داد: عواقب اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از منظر کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا بدتر از چیزی است که پس از حادثه 11 سپتامبر در این کشور شاهد بودیم. 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اجرای سه هفته طرح تعطیلی فعالیت‌های غیر ضروری اقتصادی در آمریکا به کاهش 350 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی آمریکا منجر شده و این در حالی است که بر اساس ارزش امروز دلار حادثه 11 سپتامبر تنها 111 میلیارد دلار از تولید ناخالص.داخلی آمریکا کم کرده است.

مارک زندی، کارشناس ارشد اقتصادی مودیز، می‌گوید: کاهش تولید ناخالص داخلی روزانه آمریکا به خاطر شیوع کرونا به  گونه‌ای است که انگار ایالت ایندیانا به مدت یک سال هیچ تولید ناخالص داخلی نداشته و این یک فاجعه است.

در صورتی که این روند ادامه یابد ممکن است شاهد از دست رفتن 75 درصد از کل تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری باشیم.

البته کارشناسان معتقدند که این رویه برای مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و انتظار دارند که شاهد بهبود اوضاع پیش از پایان سه ماهه دوم سال جاری باشیم.

کارشناسان بر این باورند که بسیاری از کشورها تا پیش از شروع فصل تابستان فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول