اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سهم بخش هوایی از بسته حمایت 8 هزار میلیارد تومانی حمل و نقل

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مقرر شد از محل بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی حمل و نقل، دولت درصدی را به بخش هوایی به دلیل زیان 3 هزار میلیارد تومانی پرداخت کند.

سهم بخش هوایی از بسته حمایت 8 هزار میلیارد تومانی حمل و نقل

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا و کاهش بیش از 75 درصدی سفرها در حمل و نقل هوایی که در ایام پیک تقاضا یعنی نوروز رخ داد، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، رقم زیان 3 هزار میلیارد تومانی شرکت ها را تا پایان 15 فروردین احصاء و به دولت اعلام کرد. 

وی ادامه داد: دولت نیز در راستای حمایت از کسب و کارها در دوران شیوع کرونا، بسته حمایتی درنظر گرفته است که در این باره بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی برای انواع مدل‌های حمل و نقل درنظر گرفته شده است تا در قالب تسهیلات و مدل‌های مختلف از کسب و کارهای آسیب‌دیده در حوزه حمل و نقل حمایت کند. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: مقرر شد از محل این بسته حمایتی، درصدی به حمل و نقل هوایی اختصاص یابد، ولی هنوز به طور دقیق، سهم حمل و نقل هوایی از این بسته حمایتی مشخص نشده است، ولی قطعا درقالب تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی، درصدی از این محل اختصاص می‌یابد. 

وی گفت: پیش از این نیز اعلام کردیم که در قالب نامه‌ای به دولت، درخواست‌های خود را بابت حمایت از شرکت‌های هواپیمایی در دوران کم‌تقاضای شیوع کرونا اعلام کرده‌ایم. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: تعویق وصول عوارض شهرداری‌ها، تأمین سوخت به صورت اعتباری، تعویق طلب شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی، تعویق چند ماهه اقساط بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی به بانک‌ها و مهلت‌دهی در پرداخت اقساط تسهیلات صندوق توسعه از مواردی بود که توسط شرکت‌های هواپیمایی درخواست شده بود. 

اسعدی سامانی اضافه کرد: همچنین معافیت چند ماهه در پرداخت سهم بیمه کارفرما، مهلت‌دهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ایرلاین‌ها بابت پرداخت بدهی‌ها، همکاری با شرکت‌ها در پرداخت عوارض فرودگاهی و حق پارکینگ و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت مدت‌دار به شرکت‌ها از مواردی بود که در این نامه قید شده بود. 

وی گفت: حال دولت در راستای حمایت از شرکت‌ها و بخش حمل و نقل، این بسته را درنظر گرفته است که امیدواریم به سرعت اختصاص یابد. به هر حال بیشترین زیان شیوع کرونا در دنیا به بخش حمل و نقل، گردشگری و خصوصاً حمل و نقل هوایی وارد شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول