اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برنامه دانشگاه امیرکبیردر سال99جهش در اجرای طرح مهارت افزایی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برنامه های این دانشگاه در سال 99 گفت: طرح مهارت افزایی دانشگاه به زودی نهایی شده و این بازنگری موجب می شود تا این دانشگاه در سال جدید در حوزه مهارت افزایی جهش زیادی داشته باشد.

برنامه دانشگاه امیرکبیردر سال99جهش در اجرای طرح مهارت افزایی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به طرح مهارت افزایی دانشگاه در سال ۹۹ گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای برنامه راهبردی است، براساس این برنامه، فعالیت ها و سیاست های دانشگاه مشخص شده است.

وی افزود: در برنامه راهبردی این دانشگاه به موضوع مهارت افزایی و کارآفرینی توجه جدی شده است و در سال گذشته نیز در این دانشگاه فعالیت های چشمگیر و مهمی در این حوزه انجام شد اما طرح مهارت افزایی این دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته و امیدواریم به زودی به اجرا گذاشته شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حوزه مهارت افزایی طرح خوبی تهیه شده است که از همکاران درخواست کردیم تا در خصوص این طرح نظرات خود را ارائه کنند و امیدواریم تا پایان فروردین ماه این طرح نهایی شود.

معتمدی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳ تا ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا دانشگاه در این حوزه با جهش در سال 99 مواجه باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه کارآفرینی نیز فعالیت های زیادی در سال گذشته در این دانشگاه انجام شده است و این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد شد در واقع می توان گفت که این دانشگاه در حوزه کارآفرینی جزء دانشگاه های پیشتاز بوده است.

تصمیمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای مقابله با کرونا
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا بر فعالیت دانشگاه ها مانند دیگر مراکز کشور تاثیر داشته است، گفت: در این راستا آیین نامه ای تدوین شده که نحوه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را مشخص کرده است.

معتمدی خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال جدید به نحوی فعالیت کنیم که آثار مرتبط با بیماری کرونا به حداقل برسد و تاجایی که ممکن است فعالیت های مهم دانشگاه نیز متوقف نشود. 

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است، اظهار داشت: دانشگاه محل اجتماع دانشجویان از شهرهای مختلف است بنابراین باتوجه به شیوع بیماری کرونا حساسیت های زیادی در فعالیت های دانشگاه ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این دانشگاه دارای ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی است که ممکن است تجمع دانشجویان در خوابگاه ها منجر به شیوع بیشتر کرونا در کشور شود بنابراین دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی کرده است.

معتمدی ادامه داد: دانشگاه ها زمانی می توانند به فعالیت های حضوری خود ادامه دهند که مشکل شیوع ویروس کرونا از بین رفته باشد.

وی عنوان کرد: باتوجه به مشکلات پیش آمده آیین نامه ای برای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است که در این آیین نامه شرایط ادامه تحصیل دانشجویان و اجرای پروژه ها مشخص شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس این آیین نامه برای دروس نظری تاجایی که ممکن است ازپتانسیل فضای مجازی استفاده خواهد شد اما قطعا ترم تحصیلی طولانی تر شده به نحوی که در تابستان نیز ترم جاری ادامه خواهد یافت.

معتمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از دروس نیازمند کارگاه و آزمایشگاه است بنابراین ارائه این دروس در تابستان انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم استانداردهای کیفیت دروس را در کلاس های مجازی رعایت کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این آیین نامه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که اگر دانشجویی به هر دلیلی نتوانست درسی را ادامه دهد بتواند آن درس را حذف کند.

معتمدی عنوان کرد: به طور مثال در دوره کارشناسی دانشجویان اگر دروس اخذ شده دانشجویان از ۱۲ واحد کمتر نشود می توانند ۲ درس خود را حذف کنند.

وی افزود: همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند تا ۶ واحد درسی را حذف کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: درصورتی که دانشجویی تصمیم به حذف ترم کند درخواست وی باید در کمیسیون موارد خاص مورد بررسی قرار گیرد. 

معتمدی ادامه داد: تمهیداتی که دانشگاه های داخلی در دوران شیوع بیماری کرونا اتخاذ کرده اند در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهانی هم (که بعد از ما با این مشکل مواجه شده اند) تصمیمات مشابه گرفته اند.

وی اظهار داشت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجباری برای تشکیل کلاس ها به صورت مجازی وجود نداشت اما حدود 50 درصد کلاس ها به صورت مجازی تشکیل شده است و با روندی که در پیش گرفته شده پیش بینی می شود 90 درصد کلاس ها به صورت مجازی دنبال شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول