اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زمان مشخصی برای پایان ویروس کرونا وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: زمان مشخصی برای پایان ویروس کرونا در جهان وجود ندارد و شاید با این ویروس حداقل یک سال زندگی کنیم.

زمان مشخصی برای پایان ویروس کرونا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: کرونا ویروس بیماری‌زایی بسیار گسترده‌ای دارد و شاید در یک دوره طولانی چندساله، ۷۰ درصد از مردم در کره زمین را مبتلا به این ویروس شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس مباحث مذکور، هر چقدر مدت زمان شیوع کرونا ویروس در دوره چندساله افزایش یابد، شاید داروی ضد کرونا برای درمان بیماران ابتلا به این ویروس کشف و تولید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: زمان مشخصی برای اتمام ویروس کرونا در جهان وجود ندارد و باید بپذیریم که شاید با این ویروس حداقل به مدت یک سال زندگی کنیم.

دانایی افزود: هنوز درمان قطعی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس وجود ندارد و باید با پذیرفتن این ویروس در بطن جامعه، رویکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را با کرونا منطبق کنیم.

وی تصریح کرد: سه موج کوتاه شیوع کرونا ویروس با تجربه‌های مختلف را در استان سمنان شاهد بودیم و در تمام این مراحل، نکات مهمی برای مقابله با شیوع کرونا حاصل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: با اقدام‌های انجام‌شده، اکنون در مرحله کنترل و مدیریت کرونا ویروس در استان هستیم و اگر مردم رعایت نکنند، شاید دوباره به عقب برگردیم و میزان شیوع کرونا در استان افزایش یابد.

دانایی تصریح کرد: در بدبینانه‌ترین حالت، باید بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم استان سمنان در ماه‌های گذشته به کرونا ویروس مبتلا می‌شدند؛ اما بر اساس اقدام‌های انجام‌شده، تاکنون ۴۴۰ نفر در حوزه علوم پزشکی سمنان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

وی گفت: برای مقابله با کرونا ویروس از الآن به بعد باید برنامه‌های بلندمدت باشد و این برنامه آینده‌نگرانه با محوریت احتمال فعالیت کرونا ویروس در جامعه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: باز هم تأکید می‌کنم که رفتار ویروس کرونا به رفتار اقشار مردم بستگی دارد و با رعایت نکات بهداشتی و اجرای طرح‌های بلندمدت می‌توان برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان اقدام کرد.

دانایی بیان کرد: از نظر فرهنگ رفتاری، استان سمنان باید استانی الگو برای مقابله با کرونا ویروس در کشور باشد و با اقدام‌های مهم و کاربردی در قالب‌های بلندمدت، می‌توان برای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اقدام کرد.

انتهای پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول