اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جهادگران بی‌ادعا پای کار مبارزه با کرونا| از تولید ۱۶۵ هزار ماسک تا کمک به مهار کرونا در مناطق محروم

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: جهادگران استان تاکنون ۱۶۵ هزار و ۷۱۶ عدد ماسک برای مقابله با ویروس کرونا در کارگاه‌های بسیج سازندگی استان تولید کرده‌اند.

جهادگران بی‌ادعا پای کار مبارزه با کرونا| از تولید ۱۶۵ هزار ماسک تا کمک به مهار کرونا در مناطق محروم

مهدی هنری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک در استان، اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم مردم استان به ماسک برای مقابله با ویروس کرونا، جهادگران بسیجی به یاری هم‌وطنان خود شتافتند.

وی با بیان اینکه اینکه یک هزار و ۵۷ گروه جهادی در سطح شهرها و روستاهای استان در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند، گفت: درمجموع بیش از پنج هزار و۶۵۰ نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی مشغول خدمت‌رسانی به هم‌نوعان خود هستند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: تاکنون دو هزار و ۲۰۲ باب مسجد و اماکن مذهبی و هفت هزار نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان ضدعفونی شده تا هم‌استانی‌های عزیز بدون نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره خود بپردازند.

هنری اضافه کرد: همچنین با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده و همچنین مسؤول کارگروه بهداشت و سلامت مجمع جهادگران استان به‌طور مستمر در بیمارستان ولی‌عصر(عج) مستقر می‌باشد.

وی در زمینه راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در استان، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت کارگاه‌های خیاطی اقتصاد مقاومتی موجود بسیج سازندگی در خراسان‌جنوبی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان برنامه‌ریزی جهت تغییر تولید کارگاه‌ها از لباس بسیجیان به ماسک انجام شد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از تولید ۱۶۵هزار و ۷۱۶ عدد ماسک برای مقابله با ویروس کرونا در کارگاه‌های بسیج سازندگی استان خبر داد و بیان داشت: این ماسک‌ها زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و در شهرستان‌ها با نظارت شبکه بهداشت و درمان در ۳۳ کارگاه با مشارکت ۴۶۳ بسیجی تولید شده است.

هنری مطرح کرد: با هماهنگی شبکه بهداشت پس از تولید، ماسک‌ها جهت استریل شدن در اختیار شبکه بهداشت گذاشته و پس از بسته‌بندی بخشی به‌صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تاکنون ۱۴۵هزار عدد ماسک در مناطق محروم و بین نهاد‌ها و ادارات دولتی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۸۱۵ بسته معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر استان در مناطق محروم و حاشیه شهرها توزیع شد، خاطرنشان کرد: توزیع این کمک‌ها و بسته‌های معیشتی با کمک سپاه و خیران همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/69039/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول