اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای «جهش تولید»/ظرفیت بالقوه جوانان را به فعلیت می‌رسانیم

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما با ایجاد بستر لازم برای رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در جهت تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام برمی‌داریم، گفت: دارایی نامشهود یک پتانسیل بالقوه بوده و هنر در این است که این پتانسیل بالقوه را به سرمایه تبدیل کنیم.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای «جهش تولید»/ظرفیت بالقوه جوانان را به فعلیت می‌رسانیم

اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به شعارسال "جهش تولید" و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: محتوای شعارهای چند سال اخیر مقام معظم رهبری، بر یک موضوع واحد یعنی اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید دارند، این موضوع نشان‌دهنده این است که دغدغه  و مطالبه اصلی ایشان بحث اشتغال، تولید و افزایش سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار داشت: بخشی از وظایف ما در حوزه فناوری و  اقتصاد دانش‌بنیان، شناسایی ظرفیت‌های نیروی انسانی، دانشگاهی و سرمایه‌های اجتماعی موثر در حوزه دانش‌بنیان است که پس از شناسایی و جذب و پذیرش آنها آموزش و مشاوره‌های تخصصی به آنها ارائه خواهد شد؛ همچنین  فضا و امکانات لازم در اختیار  آنها قرار می‌گیرد.

ایجاد بستر لازم برای رشد تولید محصولات دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما با ایجاد بستر لازم برای رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در جهت تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری گام برمی‌داریم، افزود: دارایی نامشهود یک پتانسیل بالقوه بوده و هنر در این است که این پتانسیل بالقوه را به فعلیت رسانده  و به سرمایه تبدیل کنیم.

پیرعلی با اشاره به برنامه‌های پارک علم و فناوری در سال ٩٩ با توجه به شعار سال بیان کرد: ما سعی داریم  سرمایه در گردش لازم برای شرکت‌ها را از طریق صندوق پژوهش و فناوری و با کمترین نرخ بهره تامین کنیم، همچنین محصولات نمونه‌سازی شده و آماده تجاری‌سازی را با مشاوره، ارزیابی و امور بین‌الملل به بازارهای خارج از کشور ارتباط دهیم.

رشد قابل توجه تعداد شرکت‌های فناور استان در سال 98

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد، علاوه بر رشد قابل توجه تعداد شرکت‌های فناور و رشد تولیدات دانش‌بنیان، ارتباطات مثمر ثمری با کشورهای خارجی نظیر چین، کشورهای آفریقایی و عراق داشتیم و امسال نیز بعد از کرونا اقدامات خود را در راستای تولیدات مشترک آغاز می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون همکاری‌های انجام شده با دانشگاه‌ها  و مراکز علمی در حد استارت‌آپ‌ها و جذب دانش فنی و تشکیل شرکت‌ها بوده است که در سال جدید تصمیم داریم دانشگاه‌ها را بیشتر درگیر کنیم و ارتباطات بین‌المللی، جذب حداکثری، حمایت مالی، مشاوره‌ای و ارتباط با بازار را برایشان فراهم کنیم.

تولید روزانه 5هزار ماسک سه‌لایه در شرکت‌های دانش‌بنیان

پیرعلی در ادامه با اشاره به تولید تجهیزات بهداشتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مقابله با  شیوع  ویروس کرونا گفت: از زمانی که بحث کرونا پیش آمد، برخی از شرکت‌های دارای سابقه تولید تجهیزات و وسایل بهداشتی، با توجه به نیاز استان و کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده، این موارد را تولید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه روزانه ٥ هزار ماسک سه‌لایه  و آنتی‌باکتریایی در استان تولید شده و نیاز مراکز علوم پزشکی، بخش بهداشت و درمان و برخی از ادارات و ارگان‌ها را برطرف می‌کنیم.

ساخت دستگاه تولید ماسک و ارسال به استان‌های دیگر

وی با بیان اینکه دو شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، دستگاه تولید ماسک را ساخته و به برخی استان‌های دیگر نیز ارسال کرده‌اند، اضافه کرد: چهار شرکت دانش‌بنیان دیگر در استان، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست را به صورت روزانه و در حد ٢  تا ٥ هزار لیتر تولید می‌کنند، همچنین تولید دستکش یک‌بارمصرف در شرکت‌های دانش‌بنیان استان انجام می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ٤ نوع محصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: این تولیدات نه تنها نیاز استان بخصوص مراکز علوم پزشکی را برطرف کرده، بلکه در استان‌های دیگر نیز به فروش می‌رسد که این نتیجه هم‌افزایی، دانش و تلاشی است که برای این شرکت‌ها فراهم شده است.

پیرعلی با بیان اینکه بخش عمده تولید محصولات بهداشتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها و کادر درمان قرار می‌گیرد، گفت: برخی از ادارات نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران،  بانک‌ها و پلیس راه  و... نیز درخواست این محصولات را داشته که برای آنها ارسال شده است.
انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول