اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تقاضای مردمی برای کمک معیشتی در جاجرم

مردم پس از رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در یک ماه اخیر، اکنون با حضور در برخی مراکز اقتصادی به دنبال تأمین معیشت خود بوده ولی همچنان نیازمند حمایت‌های دولتی برای تأمین و جبران بخشی از ضرر و زیان واردشده طی مدت اخیر هستند.

تقاضای مردمی برای کمک معیشتی در جاجرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأکیدات برای در خانه ماندن مردم نتایج خوبی تا به اینجا به دنبال داشته اما از طرفی تولیدکنندگان و کاسبان و کارگران جاجرم هم از دریافت پیامک‌های اقساط بانکی و موعد چک‌های آن‌ها در بازار  عقب نمانده‌اند.

ترس پیامک‌های بانکی و تماس با ضامنین در چند روز آینده  موجب بالا رفتن کرکره مغازه‌ها و بیرون  آمدن شهروندان را تشدید خواهد کرد.

مشکلات اقتصادی  سراسری است اما برای شهروندان جاجرمی هم  تهدیدی برای سلامت خود و  شهر خواهد بود از طرفی کاهش درآمدها، محدودیت‌ها و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را کم‌اثر و بیماری کرونا را مطمئناً افسارگسیخته‌تر می‌کند بنابراین ستاد مقابله با کرونا جاجرم در قدم دوم خود باید تدبیری در این خصوص بیندیشند در غیر این صورت هرچه رشته کرده‌اند پنبه خواهد شد.

 

یکی از شهروندان جاجرمی با گلایه از اینکه  دولت هیچ حمایتی از مردم برای  در خانه  ماندن  نمی‌کند می‌گوید: با در خانه ماندن  مشکلات مالی و اجاره عقب‌افتاده و همچنین اقساط بانکی  ما پرداخت نمی‌شود.

رحیمی می‌افزاید: مجبوریم برای تأمین  مخارج خودکاری انجام دهیم.

دیگر شهروند جاجرمی هم معتقد است قطعاً اگر در خانه  بمانیم  زنجیره کرونا شکسته خواهد شد اما از سوی دیگر نمی‌توانیم مخارج و مایحتاج زندگی خود را فراهم کنیم.

صادقی ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی اجاره مغازه، منزل و همچنین اقساط بانکی و فشار مالی بیشتر کاسبان را به سمت فعالیت سوق می‌دهد زیرا تأمین  مخارج  بسیار دشوار است.

رضایی دیگر شهروند جاجرمی هم ابراز می‌دارد: در شرایط کنونی و اینکه مشخص نیست این ویروس تا چه مدت به‌پایان برسد و از طرفی دیگر وضعیت  اقتصادی و فشارهای مالی و اجاره‌های عقب‌افتاده  معضل دیگری خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: با فعالیت در بیرون و شروع به‌کار قطعاً این زنجیره ادامه‌دار و سلامتی همه به‌ویژه خودمان درخطر است که نیاز است دولت برای این مورد تدبیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول