اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

می‌توان در تحقق جهش تولید از ظرفیت دریا استفاده بیشتری صورت داد

نماینده بندرعباس در مجلس با بیان اینکه مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند در زمینه اقتصاد و وضعیت اقتصاد جامعه فکری اساسی کند، گفت: می‌توان در تحقق جهش تولید از ظرفیت دریا استفاده بیشتری صورت داد.

می‌توان در تحقق جهش تولید از ظرفیت دریا استفاده بیشتری صورت داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در آغاز تحویل سال 99، سال جدید را‌‌‌ با نام سال جهش تولید نام‌گذاری کردند و فرمودند: انکار نمی‌کنم که تحریم‌ها در رونق تولید تأثیر منفی دارد اما این را‌‌‌ انکار می‌کنم که این تحریم‌ها بتواند برنامه ریزی‌ها را‌‌‌ برای رونق تولید با مشکل مواجه کند.

ایشان فرمودند؛ همه مسؤولیت دارند اما برخی مسؤولیت بیشتری دارند. کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و آمریکا نیست. در داخل کشور است. در طول این سال‌ها مدیران ایرانی کارهای بزرگتری انجام دادند و مسأله تولید را‌‌‌ نیز می‌توانند حل کنند.

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس فعلی و منتخب مردم بندر عباس در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در همین خصوص اظهار داشت: چند سالی است که مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال بر حوزه اقتصاد تأکید دارند و در یکی دو سال اخیر نیز بر مقوله تولید تأکید داشتند.

وی افزود: قطعا مردم ایران معتقدند که وضعیت کشور در حوزه اقتصاد نیازمند یک تحول اساسی و جدی است و طبیعتاً دولت و مجلس و سایر ارگان‌ها و نهادها را‌‌‌ متولی این حرکت می‌دانند تا در این زمینه اقداماتی را‌‌‌ صورت دهند و تغییر و تحولی به وجود بیاید تا وضعیت اقتصاد و معیشت مردم رو به بهبودی برود.

آرامی با بیان اینکه مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند در زمینه اقتصاد و وضعیت اقتصاد جامعه فکری اساسی کند، گفت: می‌توان در تحقق جهش تولید از ظرفیت دریا استفاده بیشتری صورت داد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس به بخش‌های مختلفی همچون صنعت دریایی، گردشگری دریایی، صید و صیادی، تجارت، ترانزیت، بازرگانی، آب و کشاورزی اشاره و تصریح کرد: این بخش‌ها می‌تواند در حوزه دریا منشا تحول در اقتصاد باشد و حتی اگر به درستی عمل کنیم می‌توانیم سهم خود را‌‌‌ از دریا بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از این مقوله‌هایی که به آن اشاره شد هیچ ارتباطی هم به خارج از کشور ندارد و در اصل نگاه به درون است و اگر به درستی به آن توجه کنیم می‌توانیم جهشی صورت دهیم و رونق اساسی در حوزه تولید داشته باشیم.

آرامی معتقد است که در حوزه ساحلی جنوب به درستی از ظرفیت‌ها استفاده نشده و همین امر سبب شده که آن گونه که باید و شاید اقدامات اساسی برای اقتصاد صورت نگیرد و به تبع آن مردم خطه جنوب از حیث اقتصاد، تولید، معیشت و رفاه اجتماعی در پایین جدول قرار بگیرند.

منتخب مردم بندر عباس در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما می‌توانیم در مناطق ساحلی علاوه بر استفاده از نیروی کار محلی از فناوری‌های جدید مثل شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده کنیم و اگر این اتفاق بیفتد جهش خوبی صورت خواهد گرفت.

وی می‌گوید: این که گفته می شود 2 تا 4درصد تولید ناخالص کشور در دریاست به صورت کلی و کلان گفته می شود زیرا استان هرمزگان از لحاظ بیکاری وضعیت خوبی ندارد. و این نشان می‌دهد از ظرفیت دریا به خوبی استفاده نشده است.

به اعتقاد آرامی، شعار سال (جهش تولید) می‌تواند منشأ تحول در مناطق جنوبی کشور به ویژه استان‌هایی که همسایه خلیج فارس هستند باشد و برآیند آن نیز بهبود وضعیت زندگی مردم به ویژه در مناطق ساحلی جنوب خواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس اظهار داشت: تجربه نشان داده ما در جنوب و در حوزه ساحلی هر کار کوچکی که انجام داده‌ایم، در همان مقیاس کوچک کسب و کار، توسعه و اشتغال رونق یافته است. ان‌شاءالله که پس از شکست ویروس کرونا با شعار سال (جهش تولید) بتوانیم تحول خوبی را‌‌‌ رقم بزنیم.

آرامی در مورد گردشگری دریایی نیز گفت: ما در استان هرمزگان حدود هزار کیلومتر نوار ساحلی داریم و جزایری داریم که دارای 2 هزار و 400 الی 2 هزار و 500 کیلومتر ساحل هستند و فقط از بخش کوچکی از سواحل ما همچون سواحل جزیره کیش و قشم در بخش گردشگری استفاده می‌شود. در حالی که شهرهای ساحلی دیگر ما نیز می‌توانند کانون گردشگری باشند.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها اشارات بسیار خوبی در زمینه سیاست‌های کلی، شعارهای سال، اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های دریایی و حتی توسعه مکران داشتند، اما متأسفانه به خوبی از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده نشد. امیدواریم مجلس آینده بتواند از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند.

به گزارش فارس، استان هرمزگان از استان‌های جنوبی کشور است که در شمال تنگه هرمز قرار دارد و حدود 68 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و  بندر عباس، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، رودان، قشم، پارسیان،‌ میناب، خمیر، بشاگرد، سیویک، بستک و ابوموسی از شهرستان‌های این استان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول