اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح آموزش از طریق افراد باسواد خانواده در حال اجراست

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش دیواندره گفت: طرح آموزش از طریق افراد باسواد خانواده در اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش دیواندره در حال اجراست.

طرح آموزش از طریق افراد باسواد خانواده در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اقبالی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی آموزش و پرورش دیواندره اظهار کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی طرح آموزش از طریق افراد باسواد خانواده در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ادامه فعالیت‌های حوزه سواد آموزی به صورت غیر حضوری به مرحله اجرا درآمده است، افزود: با توجه به اینکه در وضعیت اخیر بر اساس دستورات کشوری کلیه فعالیت‌های آموزشی در آموزش و پرورش بصورت حضوری به حالت تعلیق در آمده است؛ حوزه سواد آموزی نیز از این امر مستثنی نیست و براین اساس آموزش غیرحضوری در پیش گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در راستای شعار آموزش تعطیل پذیر نیست؛ در حوزه سوادآموزی اقدام به اجرای طرح آموزش از طریق افراد باسواد اعضای خانواده شده که بصورت تلفنی نیز روند فعالیت‌ها را از طریق آموزش دهندگان کنترل می‌کنیم.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش دیواندره خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح می‌توان از افراد باسواد خانواده‌ها برای گسترش سطح سواد سوادآموزان و جلوگیری از امر تعطیلی آموزش کمک گرفته شود.

اقبالی اعلام کرد: هدف ما جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی است و باتوجه به اینکه آموزش اصلی‌ترین مولفه توسعه و رشد جامعه به شمار می‌رود، در این شرایط نیز نباید اجازه داد که آموزش تعطیل شود.

فرآیند آموزش دانش‌آموزان ادامه دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره در این جلسه ضمن قدردانی از همه مجموعه حوزه ستادی و صفی بخاطر همکاری بسیار خوب و مستمر در این وضعیت بحرانی که یک عزم همگانی را طلب می‌کرد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون تعطیلی اضطراری مدارس باعث نشده که فرایند آموزش دانش‌اموزان تعطیل شود.

ناصح عبدی عنوان کرد: بر خلاف سالهای گذشته این آموزش در ایام عید نیز ادامه داشته است؛ بطوری که همکاران ما در مدارس به طرق مختلف فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان را رصد کرده و پیشبرد آن را بر اساس همان بودجه بندی قبلی پیش برده‌اند.

  وی اظهار داشت: به غیر از بهره‌گیری از فضای مجازی ما در آموزش و پرورش شهرستان دیواندره با همکاری سر گروهای آموزشی اقدام به تهیه‌ی محتوی آموزشی مشترک برای کلیه پایه‌های تحصیلی کردیم؛ که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی این محتواها حتی در دورترین نقاط روستایی شهرستان توزیع شده؛ و به دست دانش‌آموزان نیز رسیده است.

در این نشست هر کدام از معاونان و کارشناسان هم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته پیشنهادهای خود را برای ادامه این شرایط با پیش بینی سناریوهای مختلف ارائه دادند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول