اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار قرار گرفت/ آغاز به کار سامانه املاک قبل از تابستان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به مستاجران در برنامه‌های کوتاه‌مدت است و مجددا در دستور کار قرار گرفته، گفت: سامانه املاک قبل از تابستان آغاز به کار می‌کند.

پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار قرار گرفت/ آغاز به کار سامانه املاک قبل از تابستان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اواخر سال گذشته بود که پس از 4 سال تاخیر از سامانه املاک و اسکان توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد و در همان مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که مسیر اشتباه باعث شده بود تا سامانه املاک و اسکان مسیر خود را برای راه‌اندازی با تاخیر طی کند.

یکی از اهداف سامانه املاک و اسکان شناسایی واحدهای خالی از سکنه و دریافت مالیات از این واحدها خواهد بود، بنابراین وجود دو و نیم میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور نشان می‌دهد که این سامانه تا چه حد می توانست در سال های گذشته به بخش مسکن کمک کند تا این واحدها که حجم بالای سرمایه گذاری را محبوس کرده و بی تعادلی را در بازار مسکن تشدید کرده‌اند وارد بازار شده و تقاضای بخش مسکن را پاسخگو باشد.

اخیرا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که امسال دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه اجرایی خواهد شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا سامانه املاک و اسکان که حدود دو ماه از رونمایی آن می‌گذرد تا قبل از آغاز فصل تابستان و نقل و انتقالات عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: یکی از اهداف سامانه املاک و اسکان شناسایی واحدهای خالی از سکنه است که قطعا سازمان امور مالیاتی نیز اقدامات لازم را انجام داده و تا قبل از فصل نقل و انتقالات این سامانه کار شناسایی واحدهای خالی از سکنه را آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف را راه اندازی سامانه املاک شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و هدایت این واحدهای مسکونی به بازار اجاره است، گفت: قطعا با ورود واحدهای مسکونی به بازار اجاره شاهد تاثیر مثبت در بازار اجاره خواهیم بود و حال که با شیوع ویروس کرونا وضعیت برخی مشاغل دچار مشکل شده و اکثر شاغلان در این گونه مشاغل اجاره نشین هستند، بتوانیم با برنامه‌های مناسب بازار اجاره بهای مسکن را ثبات ببخشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدایت واحدهای خالی از سکنه به بازار مسکن علاوه بر ایجاد تعادل در بازار مسکن و ثبات قیمت ها می تواند به ثبات نرخ اجاره بها نیز کمک کند.

* پرداخت تسهیلات به مستاجران در دستور کار

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه و شهرسازی به مدل پرداخت تسهیلات و ودیعه مسکن به مستاجران به بانک مسکن کمک خواهد کرد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی پیگیر پرداخت تسهیلات به مستاجران هست و تلاش خواهد کرد که پرداخت تسهیلات به مستاجران بعد از شناسایی به آنها پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ سود این تسهیلات چقدر خواهد بود، گفت: نرخ سود این تسهیلات بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار 18 درصد خواهد بود، اما موضوعی که باید متذکر شد این است که قطعا نرخ 18 درصد بسیار مناسب تر از نرخ اجاره بها خواهد بود و این نرخ تسهیلات نسبت به اجاره بهایی که ماهانه پرداخت می‌شود، به نفع مستاجران خواهد بود. 

وی پیشتر به خبرنگار فارس گفته بود که به دنبال یک روش و یک سیستم پرداخت در سیستم بانکی هستیم تا این تسهیلات را بتوانیم پرداخت کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول