اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح برنامه‌های اوقاف در نیمه شعبان/ از قربانی تا توزیع غذای متبرک میان بیماران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری این نهاد برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید19، برنامه‌های بقاع متبرکه و امامزادگان را در روز نیمه شعبان تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های اوقاف در نیمه شعبان/ از قربانی تا توزیع غذای متبرک میان بیماران

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به ایام با خیر و برکت ماه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) دستورالعمل‌هایی برای بقاع متبرکه و امام‌زادگان مطرح شده که یکی از آنها طرح "نسیم انتظار" است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسمات ویژه با حضور مردم اظهار داشت: راه‌اندازی کاروان‌های "نسیم انتظار" با همکاری بقاع متبرکه و شهرستان‌ها جهت اعزام به منازل و مولودی‌خوانی و سرود، ایجاد شادی و نشاط در نیمه شعبان و ولادت آقا صاحب‌الزمان(عج) انجام می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: به روستاها و شهرهای مجاور امامزاده‌ها گفته شده که کاروان‌هایی متشکل از مداح و مولودی‌خوان و سخنران، طرح "نسیم انتظار" را اجرا کنند.

پخش زنده مراسم مولودی‌خوانی در امامزادگان شاخص استان از طریق اینستاگرام

امیری بیان کرد: پخش صوت و برنامه‌های خاص دیگر در امامزادگان شاخص استان در میلاد حضرت مهدی(عج) انجام و توسط لایو اینستاگرام برای مردم ارائه می‌شود، همچنین ساعت ٢٠ شب نیمه شعبان همزمان با سراسر کشور، دعای استغاثه امام زمان(عج) و فرج آن حضرت قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه گل‌افشانی و نورافشانی در روز میلاد اباصالح‌المهدی(عج) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در هر شهرستانی با همکاری ائمه جمعه و اداره اوقاف یک قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و سلامتی مردم و رفع بلا و گرفتاری صورت می‌گیرد، همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با مشارکت همکاران، مبالغی جمع‌آوری کرده و یک قربانی در روز نیمه شعبان انجام می‌دهد و در میان نیازمندان توزیع می‌کند.

همه شهرستان‌ها در روز نیمه شعبان قربانی می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه سنت حسنه قربانی کردن و ریختن خون در رفع بلایا و سلامتی تاثیر زیادی دارد، رسانه این امر را تبلیغ کرده و به گوش مردم برساند، نماینده ولی فقیه در استان هم پیگیر این امر خیر هستند.

امیری ادامه داد: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و قطعی شدن برنامه، غذای متبرکه از سوی آستان مقدس امامزادگان استان در بین بیماران و پرسنل درمانی و خادمین سلامت در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

عیادت سادات از بیماران کرونایی استان

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی بقاع متبرکه و امامزادگان، حضور تعدادی از سادات در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران، تهیه اقلام بهداشتی و توزیع در شهرستان‌ها در این روز مبارک انجام می‌گیرد که تا کنون دو هزار ماسک برای این منظور تولید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بسته‌های حمایتی با کمک‌های مردمی و خیرات تهیه شده و درب منزل خانواده‌های نیازمندِ شناسایی شده و ایتام توزیع می‌شود.

امیری در پایان توصیه کرد: مردم ساعاتی از شب نیمه شعبان را احیا بگیرند و به دعا و مناجات بپردازند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول