اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشن نیمه‌شعبان با رعایت پروتکل‌ بهداشتی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: برنامه‌های ویژه سالروز منجی عالم بشریت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

جشن نیمه‌شعبان با رعایت پروتکل‌ بهداشتی برگزار می‌شود

علی بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: در شرایط فعلی درگیر  کرونا هستیم اما برنامه‌های نیمه‌شعبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: از جمله این برنامه‌ها که با هماهنگی هیات امنای مساجد برگزار خواهد شد پخش مولودی از بلندگوهای مساجد در دو روز چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک شعبان است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دعای و فرج و دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز از بلندگوی مساجد پخش خواهد شد افزود: برخی از مساجد در شب نیمه شعبان در محدوده بیرونی مسجد نورافشانی و آذین‌بندی را در برنامه دارند.

وی ادامه داد: بسته‌های بهداشتی، حمایتی و ذبح قربانی در برخی از پایگاه‌های بسیج بین خانواده‌های نیازمند و همسایگان مسجد توزیع می‌شود.

بقایی با بیان اینکه به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در محلات ۱۲ گروه سرود با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در ۱۲ مجتمع مسکونی برنامه اجرا می‌کنند گفت: مردم از پنجره منازل خود این گروه سرود را که با موضوع نیمه شعبان و امام زمان(عج) برنامه خواهند داشت، مشایعت خواهند کرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه نیمه‌شعبان را آذین‌بندی فضای بیرونی حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مساجد با همکاری بسیجیان عنوان کرد و گفت: هماهنگی لازم با شهرداری انجام شده تا آذین بندی شهر به صورت جدی پیگیری شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: توزیع نذورات، بسته‌های بهداشتی و غذایی در محلات نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر مردم در خانه‌ها به سر می‌برند مسابقه کتابخوانی به صورت غیر حضوری با دو عنوان کتاب که نیمه شعبان آغاز و تا نیمه رمضان ادامه دارد برگزار می‌شود.

بقایی اظهار کرد: کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به مناسبت شهادت سردار حاج میرزا سلگی و «من قاسم سلیمانی هستم» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برای مسابقه کتابخوانی انتخاب شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول