اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کشاورزان مزارع خود را هرچه سریع‌تر آماده کشت کنند

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان درخواست از کشاورزان در خصوص عدم تأخیر انداختن عملیات آماده‌سازی مزارع گفت: توجه به کاهش مدت‌زمان کار روزانه ماشین‌آلات کشاورزان از به تأخیر انداختن انجام عملیات آماده‌سازی مزارع شالی‌کاری خودداری کرده و انجام فعالیت‌ها را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

کشاورزان مزارع خود را هرچه سریع‌تر آماده کشت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزان باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا برای کشت به شرایط نامساعد جوی برخورد نکنند، اظهار کرد: خزانه گیری برنج را از تاریخ ۱۷ فروردین لغایت ۷ اردیبهشت و نشاکاری اراضی را از تاریخ ۷ لغایت ۲۷ اردیبهشت انجام در استان گیلان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه کشاورزان به رعایت فراهم آوردن شرایطی امن برای کنترل کرونا گفت: توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا برای کشاورزان باید برنج‌کاران با رعایت نکات بهداشتی یک محیط امن را به وجود بیاورند.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان مهم‌ترین روش کشت شالیزارهای استان را استفاده از کشت مکانیزه برشمرد و افزود: کشت مکانیزه برنج علاوه بر کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار منجر به افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود.

الماسی با اذعان به اینکه استفاده از بانک‌های نشا باعث افزایش سطح کشت در شالیزارهای استان می‌شود، بیان کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت بانک‌های نشاء در سطح روستا و توسعه آن و همچنین تشویق و ترغیب کشاورزانی که در پرورش نشاء مکانیزه برنج مهارت دارند، به افزایش سطح کشت مکانیزه کمک می‌کند.

وی یکی از اقدامات لازم برای کنترل کرونا در فصل زراعی را ضدعفونی کردن ماشین‌آلات کشاورزی دانست و تصریح کرد: کشاورزان باید روزانه تراکتور و سایر ماشین‌های کشاورزی پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده با ترکیب ۱ به ۹ آب و محلول سفیدکننده وایتکس ضدعفونی کنند.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از کشاورزان در خصوص عدم تأخیر انداختن عملیات آماده‌سازی مزارع گفت: توجه به کاهش مدت‌زمان کار روزانه ماشین‌آلات کشاورزان از به تأخیر انداختن انجام عملیات آماده‌سازی مزارع شالی‌کاری خودداری کرده و انجام فعالیت‌ها را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول