اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سیر تا پیاز بازگشایی مراکز آموزشی و مشاغل از زبان استاندار

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی در استان توضیحاتی را ارائه داد.

سیر تا پیاز بازگشایی مراکز آموزشی و مشاغل از زبان استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در حاشیه هشتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تعطیلی اصناف و مشاغلی که از قبل اعلام شده بود تا 20 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن بررسی اجمالی انجام می‌شود و مراکز کم‌خطر با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل بهداشتی بازگشایی خواهند شد و سایر مشاغل نیز به صورت پلکانی و به تدریج با نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ورود عشایر تا 20 اردیبهشت ممنوع است

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در خصوص کوچ عشایر نیز تصمیم گرفته شد که عشایر تا 20 اردیبهشت‌ماه اقدام به ورود به استان نکنند که در صورت بی‌توجهی به زمان مقرر شده از ورودشان جلوگیری و در صورت تمرد شامل جریمه خواهند شد.

آغاز فعالیت دانشگاه‌ها از پایان فروردین ماه

وی در خصوص فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: بناست از پایان فروردین‌ماه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که علوم پزشکی تعیین می‌کند بازگشایی شوند و احتمال این هست که تصمیمات دیگری نیز تا زمان تعیین شده در این خصوص گرفته شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه‌جات ضروری است

عباسی ادامه داد: فعالیت تولیدی‌ها و کارخانه‌جات سطح استان بعد از تاریخ 20 فروردین‌ماه به تدریج از سرگرفته خواهد شد البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش و حفظ فاصله که از سمت دانشگاه علوم پزشکی به آنها ابلاغ می‌شود و مصوب شد این تصمیمات توسط مسؤولان علوم پزشکی، رییس اتحادیه اصناف، اداره صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با ایجاد لیستی نهایی‌سازی شده و اصنافی که بناست از تاریخ 20 فروردین فعالیت خود را مجددا آغاز کنند اعلام شوند.

درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با دستگاه‌های مرتبط با کرونا

وی با تقدیر و تشکر از همکاری مردم، اصناف و تمامی عواملی که با گسترش این بیماری مقابله می‌کنند، گفت: مردم ساکنین املاکی که اهل این استان نیستند اما صاحب ملکی هستند در اینجا و به تازگی وارد و مستقر شده‌اند را از طریق سامانه 190 به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند تا متخصصان و عوامل درمانی آنها را مورد معاینه قرار داده و از گسترش ویروس کرونا توسط آنها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول