اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار «صادقون» درباره توطئه آزادسازی تروریست‌های زندانی در عراق

فراکسیون پارلمانی صادقون هشدار داد که برخی از طرف‌های داخلی و خارجی، با یک معامله سیاسی قصد دارند تروریست‌های زندانی در عراق را آزاد کنند.

هشدار «صادقون» درباره توطئه آزادسازی تروریست‌های زندانی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ثامر ذیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» امروز دوشنبه از «چانه‌زنی‌های سیاسی برای آزادسازی تروریستها و سارقان» خبر داد.

ذیبان به پایگاه خبری المعلومه گفت که فراکسیون صادقون، نسبت به «آزادسازی تروریستها، مجرمین، سارقان بیت‌المال و قاچاقچیان اعضای بدن» هشدار می‌دهد.

وی تأکید کرد: «کسانی که از نظر سیاسی، به فلاکت افتاده‌اند، تلاش دارند قاتلان و مجرمان را با یک معامله سیاسی آزاد کنند که خطر آن برای ملت عراق، از ویروس کرونا بیشتر است».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد: «کسانی نقشه‌های داخلی و خارجی دارند، وقتی در فراری دادن زندانیان از الناصریه، شکست خوردند، امروز تلاش می‌کنند آنان را با عفو ویژه، آزاد کنند».

در همین ارتباط، «عبد الأمیر الدبی» نماینده استان «ذی قار» در پارلمان عراق از اقدامات مشکوک طرف‌های خارجی در این استان خبر داد و گفت که برخی از «طرف‌های خارجی در پس گسترش هرج‌ومرج هستند تا ویروس کرونا را در استان [ذی قار] گسترش دهند».

وی تأکید کرد: «کسانی که موفق نشدند تروریستها را از زندان الحوت فراری بدهند، این بار تلاش می‌کنند که به بهانه شیوع ویروس در داخل استان، آنان را از زندان خارج کنند».

در زندانهای عراق بیش از ۱۸ هزار تروریست، زندانی هستند که گهگاهی، طرفهای حامی آنان، به بهانه‌های واهی از دولت مرکزی عراق می‌خواهند آنان را آزاد کنند.

مسئله فراری دادن عناصر تروریستی به ویژه عناصر داعش از زندان الحوت تازگی ندارد؛ چرا که پیش از این نیز، حامیان تروریستها در عراق، قصد داشتند این کار را انجام دهند ولی ناکام ماندند.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق ۱۳ آذر ۱۳۹۸ خبر داد که عناصر داعش قصد داشتند همرزمان خود را از زندان الحوت آزاد کنند که موفق نشدند.

منابع خبری اخیرا خبر دادند، عناصر داعش قصد دارند عملیات بزرگی را برای یورش به زندان‌های عراق انجام دهند و هزاران نفر از عناصر بازداشتی از جمله چندین سرکرده خود را فراری دهند؛ اقدامی که با همکاری کشورهای خارجی انجام می‌گیرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول