اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از 16هزار مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، گفت: این تسهیلات به تعداد 16 هزار و 500 واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات نوسازی به بیش از 16هزار مسکن روستایی

سهراب رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به طرح مسکن محرومان گفت: 158 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و 440 واحد مسکونی اختصاص یافت که دو هزار و 400 مورد از این تعداد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده و یک‌هزار و 700 نفر عملیات اجرایی خود را شروع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان ما سردسیر است و در تعدادی از ماه‌های سال به خاطر سرما ساخت و ساز امکان ندارد، مراحل ساخت تعدادی از این ساختمان‌ها با بهبود یافتن شرایط جوی به سرعت آغاز و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: علاوه بر اختصاص تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 13 ساله، تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با مشارکت بانک‌های عامل استان به مبلغ 250 میلیون ریال کمک بلاعوض متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان به متقاضی پرداخت می‌شود.

رئیسی تشریح کرد: سطح زیربنای ساختمان باتوجه به مبالغ تخصیص یافته، توان متقاضی و نیاز ایشان به طور میانگین 60 مترمربع در نظرگرفته شده است، میزان اشتغال ناشی از طرح بالغ بر دو هزار و 440 نفر در زمان اجرای طرح است و حدود 9 هزار و 700 نفر در مساکن احداث شده ساکن خواهند شد.

مقاوم‌سازی 57300 مسکن روستایی

وی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرها و روستاها با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی، بالغ بر 57 هزار و 300 واحد به مبلغ 5 هزار و 770 میلیارد ریال (پانصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اضافه کرد: با در نظر گرفتن بُعد خانوار در مناطقی که تسهیلات فوق پرداخت می‌شود انتظار می‌رود بالغ بر 230 هزار نفر در مناطق مختلف استان در ساختمان‌های مقاوم‌سازی ساکن شده باشند.

رئیسی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات فوق شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است، افزود: به تعداد 16 هزار و 500 واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش واحدهای مقاوم مسکونی روستایی توضیح داد: در سال 1384  تعداد 10 هزار و 121 واحد(13 درصد واحدهای روستایی در سال مذکور) بوده که به 41 هزار و 492 واحد در سال جاری (قریب به 50 درصد واحد های فعلی روستایی ) رسیده است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول