اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از عملکرد مثبت دستگاه ها برای مقابله با ویروس کرونا تا واکنش فرماندار به شرکت نفت گچساران

فرماندار گچساران گفت: گلایه ما از مدیرعامل صنعت نفت است که در سطح شهرستان همکاری و کمک نکرده و تنها به مسائل داخلی خود پرداخته است.

از عملکرد مثبت دستگاه ها برای مقابله با ویروس کرونا تا واکنش فرماندار به شرکت نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس  از گچساران،  علی خوانپایه ظهر امروز در نشست شورای سلامت مبارزه به ویروس کرونا با تبریک روز جوان اظهار کرد: از همه کسانی که در این مدت برای مقابله با ویروس کرونا همکاری و همیاری داشته‌اند کمال تقدیر و تشکر دارم.

 وی با بیان اینکه اگر هم گلایه ای وجود دارد این از دغدغه‌های مردم است، افزود: بیش از 45 روز است که کشور ما و به تبع آن استان و شهرستان گچساران با ویروس کرونا درگیر هستیم.

فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه این شهرستان دارای شرایط ویژه و نقطه اتصال محورهای مواصلاتی جنوب به شمال است، گفت:  محورهای مواصلاتی همیشه در ایام عادی از پرترددترین محورها بوده است و می‌توان به عنوان مثال به  محور گچساران - بابامیدان  اشاره کرد که از پرترددترین محورها است و خواه و ناخواه بایستی این محور کنترل شود.

خوانپایه عنوان کرد: در این مقطع زمانی  و شرایط آب و هوایی این شهرستان مناطق گردشگری سیاحتی و زیارتی زیادی دارد که می‌توان به مرقد مطهر بی بی حکیمه اشاره کرد که هر ساله میزبان کثیری از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و کشورهای خارجه است.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران  با اشاره به شیوع ویروس کرونا  اذعان کرد:  شهرستان گچساران یک شهرستان صنعتی و نفتی است که می‌توان به صنعت نفت  گچساران اشاره کرد که بیش از هفت هزار نفر در این صنعت از اقصی نقاط کشور در این صنعت مشغول به کار هستند.

 خوانپایه عنوان کرد:  علاوه بر صنعت نفت ، کارخانه‌های دیگری مانند پتروشیمی، سد چم شیر که کارگران این سد بخشی از کشور چین است و به مرکز لرزه نگاری می‌توان اشاره کرد که برخی از کارگران آن غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارای شرایط ویژه‌ای است، گفت: عملکرد شهرستان  در مقابله و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا کنون مثبت بوده و این عملکرد با همت و همکاری مردم به وجود آمده که ما کمال تقدیر و تشکر داریم.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: بازاریان  در این راستا همکاری خوبی دارند در حالی که زمان فروش بود اما اصناف منافع عمومی را بر منافع شخصی خود ترجیح داده و مغازه های خود را تعطیل کردند.

خوانپایه ادامه داد: خوشبختانه شهرستان در این زمینه عملکرد نسبتا مثبتی داشته و این همکاری با همت مردم و مسوولان به وجود آمده است.
وی افزود: شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌ها که جمعیت کمتری دارند افراد مبتلا به ویروس کرونا کمتر بوده و تا کنون یک فوتی بر اثر ویروس کرونا در این شهرستان به ثبت نرسیده است.

خوانپایه با انتقاد از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  در زمینه همکاری در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا  در سطح شهرستان ابراز کرد:  در این شهرستان یک بخشی به عنوان صنعت نفت داریم که جا تعجب دارد ما آنها را به جلسات دعوت می‌کنیم اما  متاسفانه در جلسات شرکت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کووید_ 19  یک  موضوع ملی است، گفت: متاسفانه شرکت نفت برای چند پرس غذا برای افرادی که در ایستگاه غربالگری  و ورودی شهرستان هستند  جلوگیری می‌کنند.

 خوانپایه افزود: در این شرایط که مردم همکاری دارند این جای تعجب است که صنعت نفت برای چند پرس غذا امتناع می کند.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه صنعت نفت بیش از چند صد دستگاه خودرو دارد، ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون شهرداری دوگنبدان در حال ضدعفونی شهر است و برای کمک به شهرداری دوگنبدان  درخواست یک دستگاه خودرو آتش نشانی کرده که امتناع می‌کنند.

 خوانپایه ادامه داد: این ویروس دنیا را تکان داده ولی مدیرعامل در این جلسات  شرکت نمی‌کند و کارمند رده چندم را در این جلسات می فرستد.

وی با بیان اینکه مگر کارکنان نفت و خانواده آنها از جاده و امنیت این شهرستان استفاده نمی‌کند، افزود:  صنعت نفت ملک و میراث شخصی کسی نیست همانطور که فرمانداری ملک من نیست.

فرماندار گچساران ادامه داد: ما منافع شخصی نداریم ما به دنبال منافع عمومی هستیم ما به دنبال جزیره ای عمل کردن نیستیم .

 خوانپایه اظهار کرد: ما این گلایه را داریم  و همه را به آرامش دعوت کرده ایم و نخواسته این تنش در این شهرستان به وجود آید اما یک جاهایی دیگر سکوت جایز نیست.

 وی با اشاره به اینکه این نظام متعلق به مردم است و همه ما خادمان این نظام هستیم، تصریح کرد: چه توقعه‌ای داریم از بازاریانی که یک ماه کسب و کار خود را تعطیل کرده و به این مصوبات تمکین کرده است اما در جایی دیگر همکاری وجود ندارد.

خوانپایه با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و نبایستی جزیره ای عمل کرد، افزود:  ما باید مردان دوران سخت باشیم و شعار هم ندهیم و باید در صحنه باقی بمانیم.

فرماندار گچساران  وی با تقدیر و تشکر از فرمانده نیروی انتظامی که از زمان شیوع ویروس تا کنون همکاری خوبی داشته است، گفت: در این چهل و دو ساله عمر انقلاب  با توجه به حوادثی که رخ داده است  موجب نشده که نماز جمعه تعطیل  شود اما این ویروس کاری کرده که نماز جمعه تعطیل شود.

 وی ادامه داد: گلایه ما از مدیرعامل صنعت نفت است که در سطح شهرستان همکاری و کمک نکرده است و تنها به مسائل داخلی خود پرداخته است.

 خوانپایه با بیان اینکه تا روز بیست و سوم فروردین ماه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم و همچنان این دستور کاری بایستی عملی شود، عنوان کرد:  دستور العمل فاصله گذاری هوشمند در چند روز آینده اجرایی خواهد شود.

 فرماندار گچساران ادامه داد: کارکنان تا آخر این هفته با یک سوم و هفته آینده تا دو سوم به فعالیت خود ادامه می دهند.

 وی افزود: براساس پروتکل بهداشتی نیروهایی که بازگشت به کار هستند بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

 خوانپایه با اشاره به اینکه در این چند روز روند نزولی مبتلایان به ویروس کرونا  در کشور مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: روند تعطیلی بازار همچنان ادامه دارد و برخی صنوف با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

 فرماندار گچساران ادامه داد: تفرجگاه ها، بوستان‌ها  تا اطلاع ثانوی تعطیل و ورودی ها شهر مانند روزهای گذشته کنترل خواهند شد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول