اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تلاش برای فراهم‌سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره مجازی گفت: در تلاش هستیم دو مشوق بلندمدت یعنی مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی را برای فروش اینترنتی اصناف لحاظ کنیم.

تلاش برای فراهم‌سازی 2 مشوق بلندمدت برای فروش اینترنتی اصناف

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی رهبری امروز در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، گفت: این جشنواره شامل سه رکن اصلی یعنی خریداران اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) بود که در دوران شیوع ویروس کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شد و در ریسک ورشکستگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: هدف از جشنواره مجازی این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و اصناف آفلاین که به علت تعطیلی بازارها با کاهش شدید فروش مواجه شده بودند بتوانند بخشی از کالاها را‌‌‌ از طریق دفتر فروش اینترنتی ارائه کرده و به فروش برسانند.

* استقبال اصناف از جشنواره فروش اینترنتی

وی افزود: نتایج جشنواره بهاره مجازی که در دوره اول و در فاصله زمانی 23 تا 29 اسفند ماه برگزار شد، حاکی از آن است که حدود 208 هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

رهبری اظهار داشت: هزار و 200 فروشگاه اینترنتی متقاضی عضویت در جشنواره مجازی بودند اما با توجه به سوابق عملکرد آنها فقط 319 متقاضی در جشنواره بهاره مجازی مجاز به شرکت شدند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: واحدهای صنفی آفلاین به خصوص واحدهای صنفی عرضه کننده کیف و کفش، لوازم خانگی، پوشاک، آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را‌‌‌ بر اثر شیوع ویروس کرونا دیدند به طور ویژه در طرح جشنواره بهاره مجازی شرکت کردند.

وی بیان داشت: حدود 5 هزار واحد صنفی با این جشنواره ارتباط برقرار کردند و بعضی از این واحدهای صنفی به فروشگاه‌های اینترنتی متصل شدند و توانستند بخشی از کالاهای خود را‌‌‌ از این طریق عرضه کنند.

رهبری با اشاره به مزایای خرید اینترنتی اضافه کرد: اغلب کالاها از طریق عرضه مجازی با تخفیف ارائه شد و مردم از اینترنت رایگان بهره مند شدند. هم چنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شد، ضمن این که مردم کالا را‌‌‌ با سلامت بیشتری دریافت کردند.

* تلاش برای فراهم‌سازی دو مشوق بلندمدت فروش اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: عملیات اجرای دور دوم جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده و از 15 فروردین آغاز شده است.

وی افزود: پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‌شود.

رهبری اضافه کرد: در تلاش هستیم تا دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم که اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کارهای پیش‌روی اینترنتی بین 100 تا 200 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول