اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

علمای اهل تسنن خراسان شمالی: مدیریت کرونا در کشور موجب شگفتی جهان شد

علماء و روحانیون سنی مذهب استان خراسان شمالی در بیانیه‌ای، از بسیج مردمی و تلاش بی‌وقفه مدافعان سلامت برای مدیریت کرونا تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، در اوج تحریم‌های ظالمانه که موجب شگفتی سازمان‌های بین المللی شده، تقدیر کردند.

علمای اهل تسنن خراسان شمالی: مدیریت کرونا در کشور موجب شگفتی جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علماء و روحانیون سنی مذهب استان خراسان شمالی در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تدابیر بی‌نظیر ولی امر مسلمین جهان، برای مقابله با ویروس جهانی کووید ۱۹ اظهار داشتند: حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ایای (مدظله العالی) همانند پدری مهربان و دلسوز با تدابیری هوشمندانه به فرزندان ایران اسلامی و مدافعان حوزه سلامت، روحیه و انگیزه‌ای قوی برای مدیریت این بیماری بخشیدند به گونه‌ای که آن حضرت با ایجاد روحیه‌ای نشاط‌بخش و بسیج تمامی امکانات کشوری و لشکری، این بیماری را در ایران اسلامی به خوبی مدیریت و کنترل کردند؛ که این تدابیر حکیمانه ملت‌های جهان را در بهت و حیرت فروبرد.

در این بیانیه آمده است: بسیج مردمی و تلاش بی‌وقفه مدافعان سلامت برای مدیریت کرونا تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، در اوج تحریم‌های ظالمانه، موجب شگفتی سازمان‌های بین المللی شده است. این نوع همبستگی و بسیج همه کشور در برابر یک بیماری فراگیر، شایسته تقدیر و تشکر است، زیرا که با اقدام هوشمندانه و به‌موقع رهبری مبنی بر بسیج همه مسئولان ذی‌ربط، نهادها، دستگاه‌ها و همه مردم، ایران اسلامی را در زمره کشورهای برتر جهان در خدمت‌رسانی بهداشت و سلامت قرار داده است.

باور و تبلیغات رسانه‌های بیگانه مبتنی بر این بود که کشورهای غربی و آمریکای جنایتکار با داشتن فناوری نوین در حوزه سلامت و بهداشت یا به تعبیری دیگر حاکم بودن سطح بالای رفاه اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در این کشورها، این بیماری سریعاً در آنجا مدیریت خواهد شد ولی جهانیان به خوبی مشاهده کردند درزمانی خیلی کوتاه استکبار جهانی و برخی از کشورهای اروپایی چون ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و... در مقابله با کرونا به دلیل ناتوان بودن در مدیریت این ویروس جهانی شکست خوردند.

 

ما امروز داریم مشاهده می‌کنیم که در برخی از کشورهای اروپایی اجساد بسیاری از انسان‌ها در معابر و کلیساها انباشته و رهاشده است درحالی‌که رهبر معظم انقلاب در این شرایط بحرانی کرونا، با درایت و تیزبینی از هیچ احکام و ارزش اسلامی چشم‌پوشی نکردند و برای حفظ حرمت مسلمانان استفتایی ارائه دادند، مبنی بر اینکه به‌مجرد ابتلای فرد به این بیماری موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود و حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن باید انجام گیرد که این موجب تألم و آرامش خاطر خانواده‌های قربانیان کرونا در ایران گردید.

مقام معظم رهبری، در حقیقت با صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دلگرمی ویژه‌ای به فرزندان خود در حوزه سلامت بخشیدند تا همه امکانات نیروهای مسلح و جان‌برکف بهتر و کامل در کنار مدافعان سلامت برای خدمت به رسانی مردم باشند و امروز نه تنها اهل سنت بلکه باید تمام مردم ایران، قدرشناس مکتبی باشند که تربیت‌یافتگان آن، بسیجیانی هستند که در قالب گروه‌های جهادی با رعایت موازین و اصول بهداشتی به مبارزه با ویروس کرونا به پا خواسته‌اند  تا مردم را در رهایی از شر این بیماری مهلک و کشنده یاری کنند.

علماء و روحانیون شاخص اهل سنت استان همچنین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در کشور افزوده‌اند: "وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" هرگز گمان مبر کسانی که درراه خدا کشته شدند مردگان‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. فلذا پر کشیدن کسانی که دل درگرو حق‌تعالی دارند و مشتاقانه و بی‌ادعا برای مردم خدمت می‌کنند و در این راه برای رضای خدا جانشان را فدا می‌کنند شکوه و عظمت دارد و چنین است که همواره برای مؤمنان و مشتاقان خدمت خالصانه درهای شهادت باز است و لقاء پروردگار در انتظار آنان است.

ائمه جمعه و جماعت مساجد، مدیران و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت خراسان شمالی در پایان عنوان داشته‌اند: در حقیقت این اقدامات هوشمندانه حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای بیش‌ازپیش در ایجاد وفاق و همدلی ملی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیز کشورمان در کنار خدمتگزاران عرصه سلامت، جهانیان را شگفت‌زده نمود و ما اطمینان داریم ملت ولایتمدار ایران اسلامی هر چه زودتر از این بزنگاه تاریخی نیز عبور خواهند کرد زیرا که لطف پروردگار با دعای خیر رهبر فرزانه انقلاب همیشه شامل حال مردم ولایتمدار ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزارنفری خراسان شمالی را ترکمن‌های اهل سنت تشکل می‌دهند که در شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول