اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هالیوود انیمیشن‌های غیراخلاقی را برای کودکان گسترش داد/ نگرانی مادران آمریکایی

هالیوود در مسیر ترویج بی‌اخلاقی، مضامین همجنس‌بازی را به انیمیشن‌های کودکان معصوم کشانده است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزه‌های جنسی در روابط طبیعی انسان‌ها نیست، حالا در محتواهایی که تماشا می‌کند با مضامین غیرانسانی روبروست که بناست برایش عادی شود!

هالیوود انیمیشن‌های غیراخلاقی را برای کودکان گسترش داد/ نگرانی مادران آمریکایی

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: «دگرباشی جنسی» در غرب به فاصله دوسه دهه با عنوان همجنسگرایی به عنوان حقوقی اولیّه _ نه در همه جا _ شناخته شد. حامیان پشت پرده این بی پردگیِ اخلاقی از تمام ابزارها برای عادی سازی این رفتار نابهنجار بهره بردند و در این بین سینمای هالیوود بیشترین خدمت را به ترویج همجنسبازی کرد. ترویج تهاجم فرهنگی غرب به شدت نیازمند مستمسکی برای قبح زدایی این رفتار بود که مردم به عنوان یک پدیده غیراخلاقی از آن یاد می کنند، از این رو دست به دامان سینما شدند. جامعه غرب می بایست از منظر فرهنگی استحاله می شد. تابوها یکی پس از دیگری شکست و هالیوود ارزشهای جامعه را دیگرگون ساخت.

 

«جورج وینبرگ» روانشناس و فعال حقوق همجنسبازان در سال ۱۹۷۲ میلادی درست یک سال قبل از رای انجمن روانپزشکی آمریکا نسبت به حذف «همجنسگرایی» از فهرست اختلالات روانی، واژه «هوموفوبیا» را در کتاب «جامعه و همجنسگرای سالم» استفاده کرد. به جرات می توان گفت که در هالیوود هیچ ضد ارزشی طی سه دهه گذشته به اندازه همجنسبازی به یک ارزش و حتی حقوق اولیه تبدیل نشده است.

سینما بالاترین نقش را در ترویج این قِسم از بی بند و باری ایفا کرد. برای نمونه فیلم سینمایی «فیلادلفیا» روایت داستان یک همجنسباز به نام «اندرو بِکِت» است و او را فردی مظلوم نشان می دهد تا بیننده با او همذات پنداری کند. این فیلم در نوع خود و با بهره از تحریک عواطف و احساسات به دنبال ایجاد حسی از طرفداری این فرد که در اصل نماینده قشری است که قرار است یکی از تابوهای غیراخلاقی تمام تاریخ را به مساله ای عادی تبدیل کند.

به جرات می توان گفت که در هالیوود هیچ ضد ارزشی طی سه دهه گذشته به اندازه همجنسبازی به یک ارزش و حتی حقوق اولیه تبدیل نشده است.

 

 

 

 

هالیوود پس از این فیلم، تولید محتواهای همجنسبازی را در حد وسیعی گسترش داد. آنچنان هماهنگی در پیکره کلی هالیوود وجود داشت که اینچنین فیلم هایی جوایز متعدد سینمایی نیز دریافت کردند.

«هیلاری سوانک» در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن را برای بازی در فیلم همجنسبازی «پسرها گریه نمی کنند» دریافت کرد. «آبی گرم ترین رنگ است» با موضوع تراجنسیتی نخل طلای کن را دریافت کرد. و بسیاری فیلم ها و جوایز متعددی که نصیب عوامل فیلمهای دارای موضوع دگرباشی جنسی شد. 

ترویج مضامین همجنسبازی به انیمیشن های کودکان معصوم

و اما مساله حالا شکلی به غایت بحرانی به خود گرفته است. هالیوود در مسیر ترویج بی اخلاقی، مضامین همجنسبازی را به انیمیشن های کودکان معصوم کشانده است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزه های جنسی در روابط طبیعی انسان ها نیست حالا در محتواهایی که تماشا میکند با مضامین همجنسبازی مواجه می شود.

«در یک تپش قلب» (In a Heartbeat) اولین انیمیشن حاوی مضمون همجنسبازی است. این فیلم یک انیمیشن کوتاه ۴ دقیقه‌ای در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. داستان آن در مورد علاقه یک پسر دبستانی به پسری دیگر است.

 

این انیمیشن کوتاه(در یک تپش قلب) پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از ۴۰ میلیون بار و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار تماشا شد.

اما مساله به همین انیمیشن کوتاه چهار دقیقه ای ختم نشد. حالا گردانندگان اصلی صحنه تهاجم فرهنگی، همجنسبازی را در یکی از پربیننده ترین انیمیشن های روز دنیا گنجاندند.

این انیمیشن کوتاه(در یک تپش قلب) پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از ۴۰ میلیون بار و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار تماشا شد.

 

 

 

 

 

«داستان اسباب بازی ۴» دارای لحظه‌ای از حضور یک زوج همجنسگرای زن است که فرزند خود را به مهد کودک می‌برند و بعد از آن محل را ترک می‌کنند. همین یک صحنه کافی بود تا مادران آمریکایی و پویش «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴»  «Toy Story 4» به راه بیاندازند. بیش از دوازده هزار مادر آمریکایی به این کمپین پیوسته و خواستار ممنوعیت پخش این انیمیشن شدند. متاسفانه این مادران ترسیده موفق نشدند و لابی‌های همجنسبازان در والت دیزنی قوی‌تر و سمبه شان پرزورتر بود و اکران «داستان اسباب بازی ۴» همچنان ادامه دارد. 

 

هنوز مادران در شوک ورود مضمون همجنسبازی به انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بودند که انیمیشن جنجالی کمپانی دیزنی و پیکسار با عنوان «به پیش»(Onward) در سطحی بالاتر به معرفی یک شخصیت همجنسباز پرداخت. این انیمیشن در سینما‌های آمریکا اکران شد. با این وجود، اکران فیلم سینمایی انیمیشن «به پیش» در بسیاری از کشورهای خاورمیانه ازجمله کویت، عمان، قطر و عربستان سعودی ممنوع شد. روسیه، بحرین، دبی، لبنان و مصر  نیز صحنه های مذبور را سانسور کردند. روسیه سال گذشته نیز فیلم سینمایی «راکتمن» را به دلیلی مشابه سانسور کرده بود. این فیلم سینمایی به زندگی «التون جان» خواننده همجنسباز معروف می پردازد.

هنوز مادران در شوک ورود مضمون همجنسبازی به انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بودند که انیمیشن جنجالی کمپانی دیزنی و پیکسار با عنوان «به پیش»(Onward) در سطحی بالاتر به معرفی یک شخصیت همجنسباز پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

اولین کارکتری که رسما خود را همجنسگرا معرفی می کند

«به‌پیش» از این جهت حائز اهمیت است که اولین شخصیت همجنسگرای دنیای فیلم‌های پیکسار و دیزنی را معرفی کرد. «مأمور اسپکتر» نام این شخصیت زن است و «لِنا وایت» نویسنده و بازیگر همجنسگرا به جای او صداپیشگی می‌کند.

 

اولین باری است که یک کارکتر انیمیشنی آشکارا خودش را «همجنسگرا» معرفی می کند.

«دن اسکنلان» کارگردان این انیمیشن در جواب منتقدین و مخالفین گنجاندن مضمون همجنسبازی در این فیلم، گفت:  ما می‌خواستیم که دنیای امروزی را نشان دهیم!

 

کمپانی های دیزنی و پیکسار برای فروش بیشتر «به پیش»(Onward) از «کریس پرَت» «تام هالند» و «لنا وایت» برای صداپیشگی استفاده کردند.

نکته جالب اینکه «لنا وایت» که صداپیشگی شخصیت جنجالی این انیمیشن را انجام داده خودش نیز همجنسباز است.

 

شخصیت اسپکتر فیلم «به‌پیش» با صورتی که تنها یک چشم در وسط دارد، در یک صحنه ظاهر شده، اما نقش او در قصه کلیدی است. این فیلم دنیایی جادویی را به تصویر می کشد که شهروندانش از جمله الف‌ها، اژدها و منتیکورها، ارتباطشان با هنرهای جادویی قطع می‌شود. قهرمانان فیلم دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی هستند که پدر خود را در سنین کودکی از دست داده اند. در تولد ۱۶ سالگی ایان، مادر، هدیه‌ای جادویی به جا مانده از پدرشان به آن دو می‌دهد تا بتوانند ۲۴ ساعت او را زنده کنند. دو برادر برای پیدا کردن عنصری جایگزین پیش از ناپدید شدن پدرشان به سفر پرماجرا می‌رود. در همین حین، مادر و نامزد جدیدش «کولت برانکو» سعی دارند پسران را از خطرات طلسم آگاه کنند.

 

وقتی بارلی و ایان در کوهستان‌های جادویی به سر می‌برند «مأمور اسپکتر» در میانه‌ داستان وارد روایت می‌شود. بی‌احتیاطی برادرها در رانندگی با ون محبوب بارلی توجه اسپکتر یک چشم و همکارش گور را جلب می‌کند. پسرها که نمی‌خواهند به خانه برگردند از طلسمی استفاده می‌کنند که آن‌ها را موقتاً‌ به کولت تبدیل می‌کند. این طلسم اسپکتر را که به حرف‌های «مأمور برانکو» در مورد دشواری‌های زندگی جدیدش می‌گوید فریب می‌دهد. اسپکتر به سرعت همدردی می‌کند و پاسخ می‌دهد: «دختر دوست دختر من هم مرا دیوانه کرده!» اما پیشنهاد می‌کند که بهترین راه حمایت از آن فرزندان است. اگرچه دوست دختر اسپکتر هرگز در فیلم حاضر نمی‌شود اما همین جمله‌ کوتاه از همجنس‌گرایی او حکایت می‌کند.

 

بخش عظیم صنعت سرگرمی آمریکا به حدی مساله همجنسبازها را جدی گرفته و برای آن هزینه کرده که به تازگی برخی از سایت ها و پلتفرمها در بین بخش های مختلف محتواهای خود همچون اخبار، ورزشی، زنده، خانواده، جنایی و غیره، بخش «LGBTQ»(انواع همجنسباز) را گنجانده اند.  

 

 

 

 

 

 

جنگ ستارگان هم به همجنسبازی آلوده میشود

 

امسال نه تنها در بخش انیمیشن بلکه در برخی فیلمها با سابقه طولانی چند دهه ای نیز با هنجارشکنی از نوع همجنسبازی اش مواجه هستیم. بازهم کمپانی دیزنی و این بار فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» که سابقه چهل ساله دارد. فیلمی که در تمام دنباله هایش مساله فقط فضا بود و ستارگان و محافظت از کهکشان حالا پای همجنسبازان به آن کشیده شده است. در صحنه هایی از این فیلم علاوه بر معرفی شخصیت های همجنسباز، بوسه آن ها به تصویر کشیده شده است. 

تنها مساله حائز اهمیت این است که صنعت سرگرمی هالیوود با تابوشکنی های غیراخلاقی خود سعی در آلوده کردن تمام ژانرها در همه گروههای سنی به کج رفتاری جنسی روانیِ همجنسبازی دارد

 

 

مروّجان همجنسبازی آنقدر که به ترویج این بی اخلاقی اهمیت میدهند به خود همجنسبازها کمترین اهمیتی نمیدهند

ذکر یک نکته از اهمیت ویژه ای برخودار است و اثبات میکند که هدف اصلی از ترویج کج رفتاری جنسی و همجنسبازی از سوی صنعت سرگرمی هالیوود تنها عادی سازی این قضیه جهت گسترش ویروس وار آن میان توده مردم است. دلیل منطقی این است که تعداد همجنسبازان به حدی نیست که در این سطح برای آن ها محتوا تولید شود و خود همجنسبازان برای مغزهای متفکر پشت این تهاجم اهمیتی ندارند و تنها گسترش این مضامین مورد نظر است. دوم اینکه تولید محتوای انیمیشنی برای رده سنی کودکان مورد استفاده بزرگسالان همجنسباز نیست.

 

بخش عظیم صنعت سرگرمی آمریکا به حدی مساله همجنسبازها را جدی گرفته و برای آن هزینه کرده که به تازگی برخی از تلویزیون ها، سایت ها و پلتفرمها در بین بخش های مختلف محتواهای خود همچون اخبار، ورزشی، زنده، خانواده، جنایی و غیره، بخش «LGBTQ»(انواع همجنسباز) را گنجانده اند. قطعا هدف ویژه ای برای گنجاندن این بخش در رسانه های پخش محتوا وجود دارد چراکه بخش دسته بندی صفحه موارد پخش به دلیل محدودیت فضا، بسیاری از عناوین مهم که دربرگیری بالایی بین مخاطبین داراست را بخاطر همین محدودیت در فهرست ها ندارد حالا بخش جزئی محتواهای همجنسبازی را در کنار کلی ترین بخشهای خود قرار می دهند که از حیث تعادل میزان مخاطب نیز به هیچ عنوان قرابتی با دیگر دسته بندی ها ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فیلم انیمیشن «به‌پیش» آخرین فیلم دارای مضمون همجنسبازی نخواهد بود همچنانکه کمپانی ماروِل فیلمی در حال ساخت با عنوان «ابدی ها» دارد که مشخصا اولین زوج سینمایی دنیای اَبَرقهرمانی را معرفی می کند. «برایان تایری هنری» و «هاز سلیمان» هنرپیشه های این فیلم هستند که قرار است پاییز آینده اکران شود.

تنها مساله حائز اهمیت این است که صنعت سرگرمی هالیوود با تابوشکنی های غیراخلاقی خود سعی در آلوده کردن تمام ژانرها در همه گروههای سنی به کج رفتاری جنسی روانیِ همجنسبازی داشته و ساحت هنر و همچنین ایجاد چالش برای خانواده ها برایش جایی از اعراب ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول