اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأتی‌ها با پویش «کهف‌الوری» به کمک نیازمندان رفتند/ توزیع ۱۰ هزار پرس غذا در نیمه‌شعبان

یکی از اعضای هیأت الزهرا(س) گفت: جوانان این هیأت پویش مردمی کهف‌الوری را برای توزیع غذای گرم میان نیازمندان راه‌اندازی کردند که هم‌اکنون ۲۵۰۰ پرس غذا شب‌ها توسط این افراد توزیع می‌شود.

هیأتی‌ها با پویش «کهف‌الوری» به کمک نیازمندان رفتند/ توزیع ۱۰ هزار پرس غذا در نیمه‌شعبان

علی گنجینه نماینده هیأت‌امنا هیأت الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: بعد از اعلام علما و مراجع عظام تقلید، مبنی بر ضرورت محدود شدن جلسات هیأت‌های مذهبی در زمان شیوع ویروس کرونا، جلسات این هیأت نیز لغو شد اما تلاش کردیم تا ظرفیت هیأت‌ را در زمینه کمک رسانی به مردم فعال کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش مردمی کهف‌الوری تصریح کرد: در گام اول، قرائت ۱۱۰ نادعلی با حضور مداحان مطرح کشور در فضای حسینیه انجام و در فضای مجازی منتشر شد.

گنجینه تصریح کرد: در گام دوم، به توزیع غذای گرم میان نیازمندان پرداختیم که برای این امر، افراد شاغل در مشاغل وابسته و مستقلی که با شیوع این ویروس منحوس، مورد آسیب قرار گرفته بودند، اعم از راننده‌های تاکسی، موتوری و ... که چرخ کسب و کار آن‌ها با تعطیلی کسب‌وکارها از حرکت ایستاده بود، شناسایی شدند. تعدادی از خانواده‌های نیازمند و موسسات نگهداری کودکان بی‌سرپت و کارتن‌خواب‌ها نیز به عنوان جامعه هدف انتخاب شدند.

فیلمی از طبخ غذا توسط این هیأتی‌ها را ببینید:

 

 

نماینده هیأت‌امناء هیأت الزهرا (س) گفت: از حدود ۶ روز پیش طبخ غذای گرم برای این افراد را آغاز کردیم که در روزهای نخست ۱۲۰۰ پرس غذا پخته شد و امروز به ۲۵۰۰ پرس رسیده است. بنا داریم تا نیمه شعبان این روند را به نیت تعجیل در ظهور امام زمان (عج) ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: برای طبخ این غذاها با فراخوان‌های صورت گرفته، هیأت‌های مختلفی در شرق، جنوب و شمال تهران فعال شده‌اند و غذا را در آشپزخانه‌های خود طبخ می‌کنند و برای بسته‌بندی و توزیع به حسینیه هیأت ارسال می‌کنند.

فیلمی از توزیع غذا میان محرومان توسط این هیأتی‌ها را ببینید:

 

 

گنجینه گفت: در طول ۶ شب طبخ این غذاها، تاکنون مداحان سرشناسی کشور همچون حمید علیمی، محمدحسین پویانفر، حامد خمسه، محسن عرب‌خالقی و ... در فضای حسینیه حضور پیدا کرده و برای خادمان به مدیحه‌سرایی پرداخته‌اند.

فیلمی از مدیحه‌سرایی حمید علیمی را مشاهده کنید:

 

 

نماینده هیأت‌امنا هیأت الزهرا (س) افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طبخ غذای گرم در روز نیمه شعبان به ۱۰ هزار پرس خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با کمک‌های مردمی در کنار توزیع غذای گرم، ارزاق خشک مانند برنج، روغن، مرغ و ... نیز میان نیازمندان توزیع کنیم که تاکنون این امر در منطقه صالح‌آباد شهرری و دروازه غار صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول