اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زنگ خطر منابع آبی/ صرفه‌جویی و دوراندیشی در حوزه آب را جدی بگیریم

مدیر آب منطقه‌ای شهرکرد با بیان اینکه استان ما از نظر منابع آبی وضعیت وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد، گفت: مردم در شهرکرد، بروجن، فرادنبه، فرخشهر، سامان، وردنجان و سفیددشت با مشکل آب شرب مواجه هستند.

زنگ خطر منابع آبی/ صرفه‌جویی و دوراندیشی در حوزه آب را جدی بگیریم

سید هاشم فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه استان ما از نظر منابع آبی وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد به‌گونه‌ای که از 10 دشت اصلی 6 دشت ممنوعه و 4 دشت ممنوعه بحرانی است، گفت: مردم در شهرکرد، بروجن، فرادنبه، فرخشهر، سامان، وردنجان و سفیددشت آب شرب کافی ندارند و همین آبی هم که در حال حاضر استفاده می‌کنند کیفیت لازم را ندارد و زنگ خطر به گوش می‌رسد.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای شهرستان شهرکرد با بیان اینکه نیترات موجود در آب شرب مصرفی در این شهرها بسیار بالاتر از میزان استاندارد است، افزود: پروژه انتقال آب بن-بروجن به دلیل کارشکنی‌ها اجرایی نشد و بسیاری از صنایع به دلیل تأمین نشدن آب در حال ورشکستگی است.

وی با بیان اینکه مناطق قطب صنعتی استان، کارخانه سیمان و فولاد برای تأمین آب مشکل دارند، اضافه کرد: چاه‌های کشاورزان خشک و یا کم آب شده است، آب شرب در مناطق شهری و روستایی به زحمت تأمین می‌شود.

با روند فعلی تا پنج سال آینده تمام دشت‌های استان خشک می‌شوند

فاطمی با اشاره به اینکه با روند فعلی 5 سال دیگر همه دشت‌های چهارمحال و بختیاری خشک خواهد شد، عنوان کرد: استان ما به دلیل وابستگی شدید به منابع آب زیرزمینی در آینده وضعیت بسیاری بدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل همین وضعیت بحرانی آب، هیچ شغل جدیدی در استان ایجاد نخواهد شد و چه بسا که همین مشاغل موجود هم از بین خواهد رفت، اظهار داشت:  در حال حاضر رتبه دوم بیکاری را در کشور دارا هستیم و روز به روز به جمعیت بیکاران افزوده خواهد شد.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای شهرستان شهرکرد، گفت: ما در حال حاضر نمی‌توانیم به یک طرح کوچک اقتصادی آب‌رسانی کنیم حتی در کوهرنگ که درصد بالایی از آب مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی اب توصیه جدی به مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب، درخواست کرد: باید نسبت به منابع آبی استان حساسیت بیشتری داشته باشیم و در نحوه توزیع آب برای دراز مدت دوراندیشی کنیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول