اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسته حمایت از تولید برای آغاز فعالیت کسب‌وکار‌های اقتصادی در حال تدوین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقرر شده است، بسته حمایت از تولید تدوین شود و به موجب آن فعالیت کسب‌وکارهای اقتصادی را با رعایت پروتکل‌ها در سال جهش تولید آغاز کنیم.

بسته حمایت از تولید برای آغاز فعالیت کسب‌وکار‌های اقتصادی در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در این جلسه که با حضور فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بسته پیشنهادی برای تدوین برنامه‌های عملیاتی اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف نظیر مالیات، تامین اجتماعی، بانک و وظایف دستگاه‌های اجرایی مطرح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بنا شد پیشنهادات مذکور در دو بخش مشخص شود، افزود: ابتدا اینکه تصمیم گرفته شد پیشنهادات استانی تا پایان هفته آماده و هفته آینده ابلاغ شود، همچنین پیشنهاداتی که نیاز به اختیارات ملی دارد با امضای استاندار خراسان رضوی جمع‌بندی شده و به سطح ملی منعکس صورت گیرد تا تسهیلاتی برای آن‌‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به بحث و تبادل نظر پیرامون «بسته حمایت از تولید» در این جلسه تاکید کرد: مقرر شده است، بسته حمایت از تولید تدوین شود و به موجب آن فعالیت کسب‌وکارهای اقتصادی را با رعایت پروتکل‌ها در سال جهش تولید آغاز کنیم.

رسولیان با بیان اینکه کمیته‌های اقتصادی به صورت جدی و فعال از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهند کرد، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مسئولیت بخش تولید در حوزه کرونا را برعهده خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک طرح مطالعاتی با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است که میزان خسارت‌های وارد شده به استان همراه با راهکارهای کاهش این خسارت در آن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کسب‌و‌کارهای حوزه تجارت الکترونیک در شرایط کرونا می‌توانند مؤثر باشند و باید تقویت شوند، افزود: منابع بانکی ما در سال جاری حتما باید با محوریت جهش تولید به خصوص برای واحدهایی تولیدی که آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شده است، اختصاص پیدا کند.

رسولیان عنوان کرد: شهرداری مشهد طرح خوبی را در جلسه امروز ارائه کرد، آن هم مبنی بر اینکه بعد از پایان یافتن ویروس منحوس کرونا با رعایت پروتکل‌های موجود یک بازه‌ی زمانی را برای افزایش و ماندگاری زائر در مشهد اختصاص دهیم و بتوانیم بخش‌های مرتبط با گردشگری را فعال کنیم چرا که این می‌تواند به رفع برخی از خسارت‌ها کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با ابراز اینکه امیدواریم از هفته آینده در جهت تحقق جهش تولید اقدامات مؤثری داشته باشیم، یادآور شد: فهرست مجموع پروژه‌هایی که در حوزه اقتصادی امسال مهم هستند و می‌توانند باعث تحقق جهش تولید شوند، در حال آماده شدن است و ان‌شاءالله این هفته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها برای تامین منابع و تسهیلات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول