اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تنها بیمارستان تأمین اجتماعی گیلان از قرنطینه خارج شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان از خارج شدن بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از فضای قرنطینه کرونا خبر داد و درعین‌حال بر لزوم رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک بهداشتی تأکید کرد.

تنها بیمارستان تأمین اجتماعی گیلان از قرنطینه خارج شد

محمدحسین شهدی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به خارج شدن تنها بیمارستان تحت پوشش تأمین اجتماعی در گیلان از قرنطینه کرونا اظهار کرد: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا پس از پذیرش قریب به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی و بالاترین تعداد ترخیص یافتگی بهبودیافتگان از فضای قرنطینگی خارج شد. 

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) می‌تواند به پذیرش بیماران عادی بپردازد، افزود: این خبر نشان از فروکش کردن آمار مبتلایان به کروناویروس می‌دهد و از طرفی دیگر می‌تواند به خدمات درمانی خود به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بپردازد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به زمان‌بر بودن خارج شدن قرنطینگی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و تبدیل آن به بیمارستان عادی گفت: در حال حاضر حدود ۲۸ بیمار در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بستری هستند که ۹ تن از آن‌ها در مرکز ICU و مابقی در سایر بخش‌ها فرایند درمان را سپری می‌کنند و از زمان ترخیص، این بیماران نیازمند فرصتی ۱۰ روزه برای ضدعفونی تمامی بخش‌ها هستیم.

شهدی نژاد با بیان اینکه اغلب مراجعه‌کنندگان به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: این قشر از جامعه با ریسک بالا محسوب می‌شوند و به همین دلیل نباید بیماری در بیمارستان حاضر شود و به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند و در این راستا تصمیم گرفته‌ایم با ماسک بر بالین بیماران حاضرشده تا در صورت ناقل بودن، مانع از انتقال بیماری به بیماران بستری در بیمارستان شویم.

وی با بیان اینکه خارج شدن بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از قرنطینه به معنای از بین رفتن کروناویروس نیست، گفت: بر اساس توصیه‌های بهداشت جهانی کماکان باید فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرده و با استفاده همگانی از ماسک در برابر بیماری کووید ۱۹ مقابله کنیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول