اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تولید ماسک در کارگاه خیاط گناوه‌ای+ فیلم

خیاط گناوه‌ای پس از شیوع ویروس کرونا خیاطی خود را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرد.

تولید ماسک در کارگاه خیاط گناوه‌ای+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، با شیوع ویروس کرونا ماسک که یکی از وسایل پیشگیری از این ویروس است به دلیل کمبود تولید و وجود دلالان و سودجویان کمیاب شد و با هزینه بسیار زیادی به دست مردم می‌رسید.

کم‌کم اقشار و اصناف مختلف، گروه‌های جهادی و بسیجی پا به عرصه تولید ماسک گذاشتند و مانند تمام بحران‌ها با همکاری و همدلی به کمک اقشار نیازمند و دیگر شهروندان شتافتند.

در حالیکه تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ به پایان رسیده است، در تمام ایام این تعطیلات برخلاف سال‌های گذشته بیماری کرونا بسیاری از ذهنها را مشغول به خود کرد، در چنین شرایطی دوخت ماسک و سایر لوازم بهداشتی که از جمله اقلام ضروری این روزهاست، چند خیاط گناوه‌ای را وارد میدان کرد.

این روزها در مناطق مختلف استان بوشهر به ویژه شهرستان گناوه افرادی مشغول به تولید ماسک هستند و صدای چرخ خیاطی آن‌ها در کارگاه‌های تولیدی و خانگی پیام دوستی و همبستگی را زمزمه می‌کند، یکی برش می‌زند، دیگری کار زیر چرخ  را انجام می‌دهد، یکی ضدعفونی و  دیگری هم سریع ماسک‌های تولیدی را بسته‌بندی می‌کند.

با اینکه دل بسیاری به خاطر ابتلای برخی افراد به کرونا ناراحت است، اما در کارگاه‌های تولید ماسک، خستگی معنا ندارد و همه با عشق کار می‌کنند.

به این بهانه به مغازه خیاطی، خیاط گناوه‌ای سرزدیم که خیاطی خود را به تولید و دوخت ماسک تغییر داد تا سهم خود را در مهار کرونا ایفا کند.

از حیدر فاریابی مسؤول خیاطی دوزندگی جنوب (جزیره) که مشغول دوخت ماسک بود، در مورد انگیزه تغییر از دوخت لباس به ماسک بهداشتی سؤال کردم، در پاسخ گفت: اسفندماه سال ۹۸ بود که با گسترش ویروس کرونا در کشور من برای جلوگیری از گسترش ویروس مغازه خیاطی خود را تعطیل کردم. تا یک هفته ابتدایی تعطیل بودیم تا گروه جهادی پایگاه بسیج عمار یاسر اقدام به تولید ماسک کرد و من نیز چون علاقه داشتم در این اقدام خداپسندانه شرکت کنم و سهمی در این جهاد فی‌سبیل الله داشته باشم با توجه به امکانات و وسایل خیاطی که در مغازه داشتم قسمتی از کار این گروه جهادی را برعهده گرفتم.

مسؤول دوزندگی جنوب که علاوه بر کارخیاطی مسؤول باشگاه فوتبال نیز هست، افزود: پس از مدتی بازیکنان باشگاه و دیگر همسایه‌های مغازه و دوستانم نیز جهت تولید بیشتر و دوخت سریع‌تر ماسک‌ها نیز به من ملحق شدند و هر یک گوشه‌ای از برش، دوخت، بسته‌بندی و توزیع ماسک به شهروندان را برعهده گرفتند.

وی ضمن قدردانی از خیرین گناوه‌ای گفت: چند نفر از خیرین شهرستان گناوه با دیدن تولید ماسک توسط خیاطی بنده، لوازم اولیه چند هزار ماسک را فراهم کردند که به لطف خدا توانستیم پس از اتوکلاو، ضدعفونی کردن و بسته بندی بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند و مستضعف به طور کاملا رایگان تقسیم کنیم و جا دارد از این خیرین بزرگوار که در حدتوان خود و در این شرایط و وضعیت اقتصادی به کمک همشهریان خود شتافتند تشکر کنم.

وی بیان داشت: مدتی نیز با همکاری اداره فنی‌و حرفه‌ای چند هزار ماسک تولید و به آن اداره جهت توزیع بین مردم دادیم، اکنون و پس از یک‌ماه کارجهادی با توجه به اینکه مشخص نیست این ویروس تا کی ادامه پیدا کند و تداوم تولید ماسک به تعداد بالا، احتیاج به هزینه‌های بالایی دارد تصمیم گرفتیم با مشورت دوستان از امروز، با توجه به اینکه در بعضی از موارد ماسک‌های یکبار مصرف با قیمت بالایی به دست مردم می‌رسد با خرید بهترین جنس پارچه که کمتر کارگاهی می‌توان گفت در سطح استان از این نوع پارچه استفاده می‌کند و این پارچه به دلیل الیاف به کار رفته در آن آبگریز، قابل شست‌وشو و چندبار مصرف است ماسک با کیفیت و تیراژ بالا با کمک دوستان، تولید و با قیمت بسیار ارزان که تنها هزینه اولیه خرید و تداوم تولید این نوع ماسک است، به دست مردم نیازمند جهت پیشگیری از ویروس کرونا برسانیم که البته در صورت مشارکت خیرین آمادگی داریم تا ماسک‌ها را رایگان بین مردم توزیع کنیم.


فاریابی گفت: با توجه به اعلام آمادگی دیگر دوستان بنده، آمادگی دوخت با کیفیت‌ترین ماسک و توزیع آن در سطح استان و کشور را داریم و امیدوارم فرمانداری، فنی وحرفه‌ای، اداره بهداشت، داروخانه‌ها و خیرین جهت خرید و توزیع این ماسک‌های تولید شده همکاری کنند تا بتوانیم در شرایطی که بعضی از سودجویان ماسک‌هایی با پارچه‌های ضعیف را با قیمت گزاف به مردم تحمیل می‌کنند بتوانیم این ماسک‌های باکیفیت را پس از ضدعفونی و اتوکلاو، بسته‌بندی و به قیمت مصوب دولتی به مردم نیازمندی که در این شرایط از وضع مالی چندان مساعدی برخوردار نیستند، برسانیم و قدم خیری در این راه درحد توان خود برداریم.

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول