اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و افغانستان

وزیر امور خارجه ازبکستان در گفت‌وگو با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، توسعه روابط دوجانبه‌ را بررسی کرد.

توسعه روابط محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان با «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت‌وگوی تلفنی انجام و توسعه روابط دوجانبه‌ را بررسی کرد.

عبدالعزیز کامل‌اف در این تماس تلفنی به محمد حنیف اتمر انتصاب وی به عنوان سرپرست دستگاه دیپلماسی را تبریک و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

محمد حنیف اتمر نیز از «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان برای حمایت از تلاش‌های بین المللی در حل و فصل سیاسی بحران در افغانستان قدردانی نمود.

وی همچنین به طرف ازبکستان برای کمک‌های بشردوستانه شامل دستگاه‌های پزشکی و مواد غذایی تشکر کرد. 

روسای دستگاه‌های دیپلماسی ازبکستان و افغانستان همچنین درباره دستور کار دوجانبه و برخی موضوعات بین المللی نیز تبادل نظر کردند.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2018 میلادی در سطح 600 میلیون دلار قرار گرفت. طی 5 ماه سال 2019 میلادی این شاخص به 215 میلیون دلار رسیده است.

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانی و در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبک فعالیت می‌کنند.

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول