اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

جهش تولید با اقتصاد مقاومتی نهادینه می‌شود

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برای رسیدن به جهش تولید باید از فضای بروکراسی خارج شویم، گفت: برای نهادینه شدن جهش تولید در کشور باید اقتصاد مقاومتی را بیش از گذشته در حوزه کسب و کارها تقویت و تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

جهش تولید با اقتصاد مقاومتی نهادینه می‌شود

محمد حسین انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به این که عدم وابستگی به خارج فقط با اتکا به تولید داخلی محقق می‌شود، گفت: بعد از رسیدن به شعار جهش تولید باید سه رکن اساسی توسط همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی رعایت شود که می‌توان به مدیریت جهادی، باور توانمندی داخلی و با نگاه داخلی به افزایش تولید بپردازیم که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک شاهد دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود.

* اجرایی شدن منویات رهبری برای رسیدن به جهش تولید

وی افزود: اگر همه نهادها و سازمان‌ها به منویات مقام معظم رهبری در باره تحقق جهش تولید توجه کنند و از طرفی توصیه‌های هفت گانه ایشان را‌‌‌ که در بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ کردند را‌‌‌ به مرحله اجرا دربیاورند، در مدت زمان کمی کشور ایران شاهد رشد و پیشرفت بیشتر خواهد شد. در واقع می‌توان گفت در کنار رسیدن به پرچمداری علمی جهان، کشور ما به عنوان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا مطرح می‌شود.

* تحقق شعار سال با حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و صنعت کشور 

انتظاری با اشاره به این که حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و صنعت کشور برای تحقق جهش تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: برنامه ریزی و فرهنگ سازی در حوزه رفع مشکلات و تولیدات داخلی می‌تواند تأثیر مثبتی در تمامی حوزه‌های اقتصادی و حتی روی نرخ ارز داشته باشد که در این رابطه دولت باید در قالب تسهیلات ویژه و کمک‌های اقتصادی چرخ دنده‌های اقتصاد را‌‌‌ به چرخش درآورده و میزان تولیدات محصولات داخلی را‌‌‌ افزایش دهد. این در حالی است که دستیابی به بسیاری از محصولات جدید و مورد نیاز کشور که توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی انجام می‌شود نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

* درصد قابل توجهی از توان کشور به تولید داخلی اختصاص یابد

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: برای خارج شدن از مشکلات کشور به خصوص در حوزه‌های اشتغال، معیشت مردم و آسیب‌های اجتماعی باید درصد قابل توجهی از توان کشور به تولید داخلی اختصاص یابد؛ چراکه استقلال کشور و امنیت سیاسی اقتصادی در گرو تولید است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول