اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| گلایه‌ «معلمان ورودی مهر 98 به مدارس» از یک تبعیض

معلمانی که مهر سال 98 وارد مدارس شدند و 4 سال قبل از آن در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواندند، نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه دارند.

فارس من|  گلایه‌ «معلمان ورودی مهر 98 به مدارس» از یک تبعیض

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: معلمانی که مهر سال 98 وارد مدارس شدند و 4 سال قبل از آن در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواندند، نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه دارند؛ البته گلایه آنها مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه آنها از همان سال گذشته و وقتی اختلاف حقوقی‌شان را دیدند، برای حل مشکل‌شان متحد شدند اما هنوز پاسخ روشنی از مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت دریافت نکردند.

آنها می‌گویند: مطابق بند یک نگارش ۷-۴-۵-۱ مورخ دهم دی 98 که به مناطق خدمت ارسال شده، مقرر شد بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ احکام حقوقی، از حکم دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در تاریخ اول فروردین 98 حذف و مبلغ آن به بند تفاوت حداقل دریافتی اضافه شود تا حقوق آنها همان 15 میلیون و 630 هزار ریال باقی بماند.

در بند «ی» آمده است: «افزایش حقوق گروه‌های حقوق‌بگیر از قبیل هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آنها شاغل در کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آنها به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده(٧٨) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند، از ابتدای سال ١٣٩٨ حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ماهانه چهار میلیون(4000000)ریال افزایش می‌یابد. علاوه بر این افزایش، ضریب ریالی سالانه مشمول این بند نسبت به سال ١٣٩٧ به میزان تا دهدرصد(١٠%) افزایش می‌یابد». 

این معلمان ورودی‌های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان هستند که در شهریور ۹۸ فارغ التحصیل شده و از مهر ۹۸ مشغول به خدمت در مناطق هستند.

آنها می‌گویند: با توجه به اینکه بند «ی» در احکام رسمی آن لحاظ نشده است، حقوق آنها تحت تأثیر قرار گرفته است به‌گونه‌ای که مبلغ حقوقی آنها با ورودی‌های ۹۳ دانشگاه فرهنگیان که از لحاظ رتبه و طبقه شغلی یکسان است و تنها 8 ماه در سنوات خدمت با یکدیگر اختلاف دارند، بیش از 500 هزار تومان اختلاف حقوقی در زیر حکم داشته باشند.

و این در حالیست که ورودی‌‌های ۹۳ که از نظر سنوات خدمت ۱۲ ماه با ورودی‌های ۹۲ دانشگاه فرهنگیان اختلاف دارند یعنی 4 ماه بیشتر از تفاوت بین ورودی‌های ۹۴ با ۹۳ و از طرفی رتبه‌ شغلی آنها  یک رتبه و طبقه شغلی آن‌ها نیز یک طبقه کمتر از ورودی‌های ۹۲ است، تنها دارای اختلاف 100 هزار تومانی در زیرحکم هستند.


حکم صادره برای ورودی های 92


حکم صادره برای ورودی های 93


حکم صادره برای ورودی های 94

این معلمان می‌گویند: حذف بند «ی» از احکام دانشجومعلمان ورودی ۹۴ دانشگاه فرهنگیان (ورودی ۹۸ محل خدمت) پس از نامه‌ اعتراضی معلمان پیمانی انجام شد.

معلمان پیمانی ورودی مهر ۹۸، در تاریخ اول مهر 98 با سابقه‌ صفر سال و صفر ماه و صفر روز وارد منطقه شدند و در تاریخ اول فروردین 98 که تفاوت بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ و تفاوت جزء(۱) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ در احکام گنجانده شدند، معلمان پیمانی جزو کارمندان رسمی دولت شناخته نمی‌شدند.

این در حالیست که ورودی‌های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان، با سابقه‌ ۴ سال و صفر ماه و  صفر روز وارد منطقه شده‌اند و در تاریخ اجرای بند «ی» ( اول فروردین 98) جزو کارمندان رسمی دولت محسوب شده و مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شده و نیز حداقل حقوق کارمندان رسمی دولت را نیز شامل می‌شدند.


حکم ورودی ۹۸ پیمانی


حکم ورودی ۹۴ در تاریخ اول مهر 98

این معلمان عنوان می‌کنند دانشجو معلمان جزو کارمندان رسمی دولت بوده و مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستند پس در نتیجه باید در تصمیم‌گیری‌ها طبق این قانون برای آن‌ها عمل شود.

در اجرای نامه‌ شماره‌ 3/710 مورخ نوزدهم اسفند 96 معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منضم به بخشنامه ۱۱۱۶۷۷۶ مورخ 22 فروردین 96 سازمان اداری و استخدامی کشور،  طبقه شغلی تمام مشاغل، یک طبقه افزایش یافت که دانشجو معلمان نیز همانند سایر کارمندان رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل این طرح شدند اما از تاریخ اول فروردین 98 با تنزل یکباره طبقه شغلی دانشجو معلمان و در پی آن حذف بند «ی»، حقوق معلمان ورودی 98 (دانشجو معلمان ورودی 94) کاهش یافت.

این موضوع در شرایطی بود که قبل از اعمال افزایش ۵۰ درصدی، حقوق آنها با تمام فوق‌العاده‌ها تقریبا برابر با دانشجومعلمان بود و موجب ایجاد اختلاف در دریافتی آنها با سایر همکاران هم رتبه و هم طبقه شد.


حکم دانشجو معلمان در سال ۹۸

این معلمان معتقدند که اگر دانشجو معلمان شامل قانون خدمات کشوری نمی‌شوند، چرا مطابق بخشنامه در تاریخ 19 اردیبهشت 96 مشمول دریافت طبقه شدند و اگر مشمول این قانون هستند، به چه علت در تاریخ اول فروردین 98 شامل تنزل طبقه و حذف بند «ی» شدند؟!

این معلمان گلایه‌های خود را با برخی مسؤولان آموزشی و برخی نمایندگان مجلس مطرح کردند اما هنوز به پاسخی دریافت نکردند؛ خبرنگار فارس هم پیگیر این موضوع از مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت است تا پاسخ قانع کننده‌ای دریافت کند.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «مشکل معلمان ورودی سال 94 دانشگاه فرهنگیان را حل کنید» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول