اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پذیرش 14 هزار فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان بقیة اللَه(عج)

رئیس بیمارستان بقیة الله (عج) از مراجعه بیش از 14 هزار فرد مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع به این بیمارستان خبر داد و گفت: هزینه درمان بیماران نیروهای مسلح در این بیمارستان کاملا رایگان است.

پذیرش 14 هزار  فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان بقیة اللَه(عج)

حسین صمدی نیا، رئیس بیمارستان بقیة‌الله (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «چگونگی ارائه خدمات به بیماران مبتلا کرونا در این بیمارستان»، اظهار داشت: مجموعه مراکز درمانی که در کشور  فعالیت می‌کنند چند دسته هستند؛ یک دسته مراکز درمانی هستند که به صورت کاملا دولتی فعالیت می‌کنند؛ یعنی افرادی که مراجعه می‌کنند با بیمه‌های پایه مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:  تدبیر شده است تا تقریبا همه بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا که از  بیمه پایه برخوردار هستند با همان بیمه  مورد مداوا قرار گیرند.بخشی از بیماران بیمه‌های تکمیلی دارند؛ یعنی با این بیمه می‌توانند تمام یا بخش زیادی از آن را  پوشش دهند.

رئیس بیمارستان بقیة‌الله (ع) افزود: متأسفانه بخشی از بیماران مراجعه کننده  به مراکز درمانی از هیچ بیمه‌ای که پوشش درمانی بدهد برخوردار نیستند؛ ضمن اینکه چالشی که به تازگی ایجاد شده این است که هزینه بیمارانی که مبتلا به کرونا هستند به خاطر مواردی که باید مورد استفاده قرار گیرد و در حالت عادی کاربردی ندارند؛ مانند استفاده از ماسک، لباس یکبار مصرف، دستکش و شستشو با مواد ضد عفونی کننده و موارد دیگر، طبعتاً هزینه‌های افزایش یافته‌ای به همه مراکز درمانی کشور تحمیل کرده است.

صمدی نیا خاطرنشان کرد: همه ارکان نظام تلاش می‌کنند تا این موارد را به حداقل رسانده و جبران کنند.  افرادی هستند که در این مسیر هزینه‌های صورت گرفته به بیماران دچار مشکل مالی کمک می‌کنند اما  بخشی از هزینه‌های درمانی که در مراکز درمانی صورت می‌گیرد، درمان‌های جدیدی که اجرا می‌شود و بسیاری از تخت‌های ویژه، هزینه‌های گزافی دارد که مجموعه مراکز درمانی با کمک سیاستگذران سلامت در تلاش هستند این هزینه ‌ها را به حداقل برسانند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان چقدر هزینه دریافت می‌شود؟»، بیان داشت: بیمارستان بقیة الله جزء بیمارستانهایی است که با توجه به تعلق سازمانی به سپاه و اینکه مهمترین  بیمارستان آن است، غالب مراجعان آن مربوط به نیروهای مسلح هستند. بیماران نیروهای مسلح  نیز با پوشش خوب بیمه پایه و تکمیلی بیمه نیوری مسلح تمامی هزینه‌های آنها به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

رئیس بیمارستان بقیة‌الله (ع) درباره اینکه «از ابتدای شیوع کرونا در کشور چه تعداد بیمار پذیرش شده اند»، ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون به صورت سرپایی بیش از 14 هزار بیمار مراجعه کننده داشتیم و حدود 2700 نفر از این افراد نیز بستری شده و بسیاری از آنها ترخیص شده‌اند.

صمدی نیا متذکر شد: تمامی پروتکل‌هایی که در دنیا و ایران مورد تأکید قرار گرفته در این بیمارستان به کار گرفته شده و با نظارت مسئولان وزارت بهداشت این روند ادامه دارد.

صمدی نیا تصریح کرد: بیش از 500 تخت برای درمان بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی اختصاص داده‌ایم که بیش از 100 تخت از این تعداد تخت‌های ویژه هستند؛ ضمن اینکه نقاهتگاه ما نیز بیش از 1000 تخت ظرفیت دارد که الحمدالله هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول