اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تعطیلی کارخانه‌های هوندا و فیات کرایسلر در آمریکا تا پایان آوریل

دو شرکت خودروسازی هوندا و فیات کرایسلر اعلام کردند که امیدوار هستند در ماه می بتوانند فعالیت خطوط تولید خود در آمریکا را از سر بگیرند.

تعطیلی کارخانه‌های هوندا و فیات کرایسلر در آمریکا تا پایان آوریل

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دو شرکت خودروسازی هوندای ژاپن  فیات کرایسلر، اعلام کردند: که امیدوارند تولید خود در آمریکا را در ماه آینده میلادی از سر گیرند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های خودروسازی خط تولید خود را در آمریکا، تعطیل کرده‌اند.

هوندای ژاپن در روز 23 مارس،‌ خط تولید خود را متوقف کرد و اعلام کرد که این تعطیلی تا روز یک می ادامه خواهد داشت.

فیات کرایسلر هم گفته، قصد دارد تولید خودرو در آمریکا و کانادا را از 4 می آغاز کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته طرح اعمال محدودیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی را تا روز 30 آوریل و با هدف پایین آوردن شیوع کرونا تمدید کرد.

بسیاری از مدیران شرکت‌های خودروسازی در آمریکا، گفته‌اند که تقریبا غیر ممکن است که شرکت‌ها بتوانند تا پیش از پایان ماه جاری میلادی فعالیت خود را از سر گیرند.

آنها همچنین گفته‌اند هیچ تضمینی وجود  ندارد که امکان راه‌اندازی خطوط تولید در اوایل ماه می هم فراهم شود.

یکی دیگر از مسائلی که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که باید شرکت‌های قطعه ساز نیز برای راه‌اندازی خطوط تولید آنها مشغول به کار شوند.

شرکت خودروسازی فورد آمریکا،‌در یک ارزیابی درون سازمانی هفته گذشته به این نتیجه رسید که در ماه مارس 600 هزار دستگاه فروش از دست رفته داشته است که دلیل آن شیوع کرونا بوده است.

با توجه به آنکه بسیاری از نمایشگاه‌های خودرو در ایالت‌های آمریکا، به اجبار و بر اساس محدودیت‌های دولتی وضع شده، تعطیل شده‌اند، شرکت خودروسازی هوندا، اعلام کرده است که بسیاری از خریداران خودرو نمی‌توانند اقدام به خرید کنند و به همین دلیل خطوط تولید باید برای همگام بودن عرضه و تقاضا تعطیل بماند.

دو خودروساز نیسان و تویوتای ژاپن، اعلام کردند، خطوط تولید آنها در آمریکا و کانادا حداقل تا اواخر ماه آوریل متوقف خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول