اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سامانه بارشی جدید بام ایران را در بر می‌گیرد

معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به بام ایران، گفت: این سامانه به تناوب تا روز یکشنبه سبب پوشش ابر، رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

سامانه بارشی جدید بام ایران را در بر می‌گیرد

مهرداد قطره صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از اواخر وقت امروز سه‌شنبه به‌تدریج چهارمحال و بختیاری در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت، گفت: شروع بارش‌ها از منطقه کوهرنگ خواهد بود و به تناوب تا روز یکشنبه سبب پوشش ابر، رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظهای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صبح امروز بلداجی با دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقطه استان بود، افزود: در سایر ایستگاه‌ها دما بالای صفر بود و بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای ، برای 24 ساعت آینده افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش در این بازه زمانی مربوط به کوهرنگ حدود ۱۰۰ میلی‌متر سپس اردل، لردگان و میانکوه در این بازه حدود ۵۰ میلی‌متر خواهد بود، اضافه کرد: در مناطق مرکزی استان، شهرکرد، بن، سامان و بروجن عمده بارش روزهای پنج‌شنبه و به‌خصوص جمعه و شنبه خواهد بود و بارش در این مناطق هم بین ۸ تا ۱۵ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

قطره با بیان اینکه چون عمده بارش سامانه جدید در مناطق کوهرنگ، لردگان و اردل خواهد بود امکان آب گرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد، عنوان کرد: تا اواسط هفته آینده کاهش دما نخواهیم داشت و خطر سرمازدگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشاورزان استان به دلیل وزش باد از هرگونه سم‌پاشی و عملیات کشاورزی در این مدت خودداری کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول