اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جوادی برای تسریع در ادغام موسسات فرهنگی نامه نوشت/ نگرانی پرسنل از قراردادهای ۳ ماهه

از سوی محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد به تازگی نامه‌ای به سه موسسه زیر مجموعه ارسال شده که در راستای ادغام موسسات بوده و موجی از نگرانی در میان کارمندان آنها را برانگیخته است.

جوادی برای تسریع در ادغام موسسات فرهنگی نامه نوشت/ نگرانی پرسنل از قراردادهای ۳ ماهه

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در پی اجرایی شدن ادغام سه موسسه زیر مجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی موسسه خانه کتاب، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، روز گذشته از سوی محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نامه‌ای به این سه موسسه ارسال شده است. 

بر اساس این گزارش، در این نامه‌ها تاکید شده که با توجه به مشخص نشدن ضریب افزایش حقوق توسط وزارت کار، قراردادها با پرسنل در سال جاری تا پایان ۳۱ خرداد تنظیم شود. ارسال این نامه در اتوماسیون اداری موجی از نگرانی را در بین پرسنل موسسات ایجاد کرده است. چنان‌که محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس (اینجا بخوانید) گفته بود: اگر منظور شما ساماندهی موسسات است، بله کارهای مقدماتی و اولیه به مرحله نهایی رسیده است. چارت هم قطعی شده و بزودی پس از ایام نوزور اطلاع رسانی می‌شود.

از این رو موجی از نگرانی در بین پرسنل در این خصوص ایجاد شده است، چرا که این کار می‌تواند آغازی برای ریزش پرسنل باشد.

در شرایط کنونی و در بحران کرونایی کشور، این گونه دستورات و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سازمان‌های فرهنگی داشته باشد. به عنوان مثال پرسنل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که تقریبا ۱۰۶ کارمند دارد، با احتساب خانواده‌هایشان حدود ۵۰۰ نفر از اجتماع علاوه بر بحران کرونا باید با این مشکل و تصمیمات اشتباه دیگر درگیر شوند.

از سوی دیگر ارجاع  این نامه از طرف معاون فرهنگی به «قادر آشنا» یک تخلف اداری است؛ چرا که آقای آشنا اکنون در اداره کل هنرهای نمایشی مشغول به کار است و همزمان نیز سرپرستی مراکز آموزشی فرهنگ و هنر را بر عهده دارد و نمی‌تواند همزمان مدیرعامل موسسه باشد.

با توجه به سمت جدید «آشنا» و بدون سرپرست بودن موسسه نمایشگاه‌ها به نظر می‌رسد یا باید به زودی سرپرست موقت تا انجام ادغام برای طی امور معرفی شود و یا ادغام به سرعت انجام شود که مدیر عامل موسسات ادغامی مسئولیت را عهده‌دار شود. مسئولان وزارت ارشاد این سمت را به محمد سلگی مدیر «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» پیشنهاد کرده‌اند که او ظاهراً در پذیرش این مسؤولیت مشکلاتی دارد.

محمد سلگی ۱۷ دی‌ماه ۹۶ با معارفه محمدجواد مرادی‌نیا، اداره کتاب را به او سپرد و خود به «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» رفت و چون مأمور به پژوهشگاه است، ظاهراً بازگشت او به معاونت فرهنگی میسر نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول