اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

63 درصد حجم سدهای آذربایجان‌ غربی پُر شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌ غربی گفت: در مجموع، سدهای آذربایجان‌ غربی یک هزار و 985 میلیون متر مکعب گنجایش دارند که تاکنون یک هزار و 445 میلیون متر مکعب آن پر شده است که این میزان شامل ۶۳ درصد حجم سدهای استان است.

63 درصد حجم سدهای آذربایجان‌ غربی پُر شده است

اتابک جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره‌سازی سدها در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در مجموع سدهای آذربایجان‌غربی یک هزار و 985 میلیون مترمکعب گنجایش دارند، که تاکنون با توجه به بارش‌های اخیر در استان یک هزار و 445 میلیون متر مکعب آن پر شده است.

وی افزود: به طور تقریبی 63 درصد حجم مخازن سدها پر شده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برابر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان عنوان کرد: در 18 فروردین ماه سال جاری میزان نزولات آسمانی در استان 58.1 میلی‌متر است که در مقایسه با سال گذشته که 84.5 میلی‌متر بود 31 درصد کاهش یافته است.

جعفری با اشاره به کاهش 31 درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته استان، تصریح کرد: میزان بارش‌‌ها در استان نسبت به متوسط بلند مدت 29.3 درصد بود که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت 98 درصد افزایش یافته است.     

خاطرنشان می‌شود، تراز دریاچه ارومیه یک میلیون و ۲۷۱ هزار و 66 متر و حجم آب موجود 4.5 میلیارد متر مکعب است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 49 سانتی متر افزایش حجم دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول