اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت استاندار عراقی از نخست‌وزیری مجدد «عادل عبدالمهدی»

استاندار بابل عراق خواستار اعطای رأی اعتماد مجدد به «عبدالمهدی» برای مقابله تمام‌عیار با شیوع کرونا در کشور شد.

حمایت استاندار عراقی از نخست‌وزیری مجدد «عادل عبدالمهدی»

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که با گذشت چند ماه از استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق هنوز نخست وزیر جدیدی موفق به تشکیل کابینه نشده و کشمکش‌ها در این مسیر همچنان ادامه دارد، استاندار بابل عراق خواستار دادن رأی اعتماد مجدد به عبدالمهدی شد.

«حسن مندیل» استاندار بابل، امروز (سه‌شنبه - ۷ آوریل)، خواستار رأی اعتماد مجدد به عبدالمهدی برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا در کشور شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد»، تصریح کرد: دولت پیشبرد امور تاثیر زیادی در تلاش‌های ما برای مقابله با ویروس کرونا دارد و اگر این دولت، دولتی دارای اختیارات تام باشد، ما بهتر می‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

مندیل که به جریان حکمت ملی عراق نزدیک است، با اشاره به محدود بودن اختیارات دولت پیشبرد امور به نخست‌وزیری عبدالمهدی تاکید کرد: باید بار دیگر به عادل عبدالمهدی رأی اعتماد داد تا بهتر با ویروس کرونا مقابله کنیم. زیرا دولتی که دارای اختیارات کامل و تام باشد، بهتر می‌تواند  این بحران را مهار کند.

پیشتر، «عماد باجلان» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرده بود که عبدالمهدی بیشترین شانس را برای نخست وزیری مجدد دارد و همه احزاب سیاسی اکنون بر سر نخست‌وزیری مجدد عبدالمهدی متفق‌القول هستند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور (فعلی) عراق در پی اعتراضات ماه‌های گذشته عراق که از اول اکتبر آغاز شد، استعفا کرد. پس از عبدالمهدی، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق با استنکاف از معرفی کردن نامزد فراکسیون اکثریت، در نهایت «محمد توفیق علاوی» را مامور تشکیل کابینه عراق کرد.

علاوی پس از ناکامی در جلب موافقت احزاب، یازدهم اسفند ۱۳۹۸ از تشکیل کابینه انصراف داد تا رئیس جمهور عراق بعد از او «عدنان الزرفی» را مأمور تشکیل کابینه کند اما احزاب شیعه با رد این گزینه، اعلام کردند که برهم صالح مرتکب نقض قانون اساسی شده و با نامزدی الزرفی بشدت مخالف هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول