اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تولید ۷ هزار عدد ماسک توسط اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی ارومیه

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۷ هزار عدد ماسک بهداشتی با همکاری زنان روستایی تولید شده است.

تولید ۷ هزار عدد ماسک توسط اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی ارومیه

بیتا احمدیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۷ هزار عدد ماسک بهداشتی با همکاری زنان روستایی در سه کارگاه عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای بالو و مرنگلوی شهرستان ارومیه تولید شده‌ است.

وی افزود: زنان و دختران جامعه روستایی و عشایری در شرایط کنونی، نقش مهمی در بهبود سلامت خانواده‌ها و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری خطرناک در جامعه دارند.

احمدیان اضافه کرد: ۲ هزار عدد از این ماسک‌ها به صورت رایگان در سطح شهر و روستا توزیع شده است و 2 هزار عدد از این ماسک‌ها نیز تحویل مرکز بهداشت پیرانشهر شده و مابقی نیز بین موسسات خصوصی و ارگان‌هایی که درخواست تولید ماسک کرده‌ بودند، توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور، ماسک و اقلام ضدعفونی در کل کشور و استان کمیاب شد و بسیاری از شهروندان در زمان مراجعه به داروخانه‌ها با کمبود یا عدم وجود ماسک در داروخانه‌ها مواجه می‌شدند که این حرکت زنان روستایی تاثیر به سزایی در دسترسی تعداد بیشتری از مردم برای تامین ماسک بهداشتی خواهد گذاشت.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این ماسک‌ها با همکاری۱۲ نفر از مهارت آموزان خانم عضو این صندوق‌ها دوخته شده و روند تولید آنها بر اساس درخواست موجود و مواد اولیه تامین‌شده ادامه خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود کرونا ویروس نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول