اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

طلاب کرمانی در میدان مقابله با بحران کرونا/از تولید ماسک تا مشاوره‌ برای خانه‌نشینی

ستاد بحران نهادهای حوزوی استان کرمان پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در استان فعال و اعضای این نهاد با ورود به مباحث و عرصه‌های مختلف در راستای مبارزه با این ویروس منحوس وارد میدان شدند.

طلاب کرمانی در میدان مقابله با بحران کرونا/از تولید ماسک تا مشاوره‌ برای خانه‌نشینی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ستاد بحران نهادهای حوزوی استان کرمان پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در استان فعال و اعضای این نهاد با ورود به مباحث و عرصه‌های مختلف در راستای مبارزه با این ویروس منحوس وارد میدان شدند.

راه‌اندازی 8 کارگاه تولیدی ماسک و دستکش و توزیع صلواتی آن، حضور در بیمارستان به‌عنوان کادر کمک بهیار، حضور در گرو‌ه‌های گندزدایی بیمارستان و سطح شهر، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم سیل‌زده رودبار و ‌زهکلوت و اعزام طلاب و اساتید حوزه علمیه به مناطق سیل‌زده از جمله فعالیت‌های حوزه علمیه امام باقر (ع) جیرفت است.

 

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه علمیه استان کرمان در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: پس از اعلام شیوع بیماری ویروس کرونا در استان هریک از اعضای ستاد به طور خودجوش ورود پیدا کردند.

وی افزود: در این ارتباط مکاتبه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر آمادگی برای مشاوره مداخله در بحران و ورود طلاب به همکاری با پرستاران و بسیج اقدام به راه‌اندازی سمپاشی معابر و تولید ماسک توسط بعضی مدارس علمیه داشتیم.

 

الله‌وردی تصریح کرد: اولین ستاد بحران نهادهای حوزوی استان با هدف گزارش کارهای انجام شده و دریافت راهنمایی و مساعدت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و مشارکت مدیریت حوزه علمیه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان، مسئول  دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیرکل مرکز خدمات تشکیل و مقرر شد دومین جلسه ستاد با حضور نماینده سپاه ثارالله در ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس تشکیل تا از امکانات ستاد بتوان استفاده کرد و کارهای ضروری دیگر نیز اطلاع‌گیری شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه توجیهی برای همکاران در مدیریت حوزه علمیه استان عنوان کرد: در این زمینه بر آمادگی و همکاری تمام طلاب و مبلغین هجرت در زمینه‌های مختلف با ستاد مبارزه با کرونا در هر مدرسه تأکید و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ستاد نیز ابلاغ و ارسال شد.

 

مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: ضبط کلیپ‌های کوتاه با پیگیری اداره کل سازمان تبلیغات برای عرصه فضای مجازی و پخش در میان برنامه‌های صداوسیما درباره بیماری کرونا توسط اساتید حوزه، همکاری مشاوران مرکز مشاوره حوزه با جبهه مردمی مقابله با بیماری کرونا و ارائه مشاوره تلفنی به عموم مردم، ضبط برنامه‌هایی ویژه ایام نوروز در سیمای کرمان با عنوان مدیریت زندگی و خانواده در ایام خانه‌نشینی کرونا توسط مشاور مرکز مشاوره حوزه با معرفی بازی‌های متعدد و مفید برای کودکان و اجرای عملی آن از جمله اقدامات انجام شده در استان است.

الله‌وردی با اشاره به همکاری حوزه‌های علمیه استان با مراکز بهداشت و درمان در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: کارگاه تولید و تهیه ماسک توسط طلاب مدارس علمیه کرمان و مدرسه علمیه امام باقر (ع) جیرفت راه‌اندازی شد.

 

وی با اشاره به ضد عفونی معابر عمومی توسط طلاب و مبلغین هجرت استان افزود: توزیع بسته‌های غذایی اهدائی خیرین در مناطق محروم توسط طلاب و تهیه و ضبط برنامه‌ها و بازی‌های کودک و نوجوان توسط طلاب جهت پخش تلویزیونی در ایام نوروز و خانه‌نشینی خانواده‌ها نیز از دیگر اقدامات حوزه در راستای مقابله با بیماری کروناویروس در استان کرمان است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول