اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پزشکیان: دولت تا هفته آینده برنامه ملی مبارزه با کرونا را به مجلس ارائه کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نهایتا تا هفته آینده فرصت دارد برنامه ملی مبارزه با کرونا را کتبا و شفاها به مجلس ارائه کند.

پزشکیان: دولت تا هفته آینده برنامه ملی مبارزه با کرونا را به مجلس ارائه کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی امروز سه‌شنبه (19 فروردین ماه 99) پارلمان را بر عهده داشت طی سخنانی ضمن تشکر از مسؤولان دولتی برای حضور در نشست امروز مجلس اظهار داشت: از خداوند متعال برای شفای ریاست مجلس که در حال حاضر در خانه در قرنطینه هستند آرزوی شفای عاجل داریم.

وی افزود: آقای لاریجانی صبح و ظهر و شب پیگیر موضوع شیوع بیماری کرونا بود و همواره در حال بازدید از مراکز مختلف در این رابطه بود و به خاطر همین تلاش‌ها اکنون گرفتار این ویروس در قرنطینه است که از تلاش وی قدردانی و برای سلامتی ایشان آرزوی شفای عاجل داریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از کادر درمانی که شبانه‌روز با جان خود بازی می‌کنند و همواره با کسانی که تست کرونا  آنها مثبت شده درگیر هستند نیز تشکر می‌کنیم تعدادی هم جان خود را در این راه از دست دادند.

وی بیان کرد: از خداوند متعال برای کسانی که جان خود را در راه بیماری کرونا از دست دادند می‌خواهیم با معصومان محشور شوند و برای خانواده آنها نیز آرزوی صبر داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما که اینجا نشسته‌ایم هم‌قسم می‌شویم که تلاش خواهیم کرد که هیچ عزیزی جان خود را از دست ندهد و اگر حتی یک نفر در این راه جان خو را از دست داد فاجعه است.

وی با اشاره به دستورات و فرمایشات رهبر انقلاب در راستای مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: اگر دستورات،‌ منویات و فرمایشات ایشان نبود به این سادگی‌ زیارتگاه‌ها،‌ نماز جمعه‌ها و امکان مذهبی تعطیل نمی‌شد و مردم نیز به اطاعت از ستاد مقابله با کرونا در نمی‌آمدند وبه این راحتی برخی دستورات را قبول نمی‌کردند بنابر این از توصیه‌های رهبری نهایت قدردانی و تشکر را داریم.

وی همچنین از همراهی و اطلاع‌رسانی صدا و سیما در جبران مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و گفت:‌ از کلیه نیروهای نظامی،‌ انتظامی اعم از ارتش، سپاه، مردم و کلیه دستگاه‌ها تشکر می‌ کنیم البته به دولت و به ویژه نماینده وی آقای امیری که در جلسه حضور دارند توصیه می‌کنیم تا نهایتا هفته آینده برنامه‌ ملی مبارزه با بیماری کرونا را به مجلس ارائه کند و این برنامه به‌گونه‌ای باشد که مشخص کند اگر این بیماری توسعه پیدا کرد چه کسی کجا و چگونه باید پاسخگو بوده و مقابله کند.

وی در همین راستا بیان کرد: دولت باید پاسخ دهد که چرا در مصوبه مجلس در رابطه با قانون مدیریت بحران که در شهریور ماه سال گذشته مصوب کردیم را قصور داشته است.

وی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور برای حضور در جلساتی که در راستای مقابله با بیماری کرونا تشکیل می‌شد، گفت: رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر برنامه ملی مبارزه با بیماری کرونا را به صحن مجلس بیاورد و نهایتا هفته آینده چهارشنبه این گزارش را کتبا و شفاها به مجلس ارائه کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌همه کمیسیون‌های مجلس نیز در عرض هفته آینده پیشنهادات و نظرات کارشناسانه خود را در خصوص مقابله با ویروس کرونا جمع‌بندی کرده و به هیأت رئیسه و یا روسای کمیسیون‌ها ارائه کند ما در هیأت رئیسه با جلساتی که با رؤسای کمیسیون‌ها داشته همفکری می‌کنیم تا به جمع‌بندی مطلوب برسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه به همه نمایندگان و مردمی که جان عزیزانشان در جریان ویروس کرونا از دست داده‌اند تسلیت گفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول