اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارتباط ضعیف دولت و مجلس در 45 روز گذشته/ طرح 3 فوریتی تعطیلی کشور ناپخته بود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برگزاری جلسات آنلاین پارلمان گفت: در آخرین جلسه فقط 131 نماینده حاضر بودند هر چند که به دلیل تعطیلی کشور، ارتباط دولت و مجلس در این 45 روز اخیر کم بود.

ارتباط ضعیف دولت و مجلس در 45 روز گذشته/ طرح 3 فوریتی تعطیلی کشور ناپخته بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 20 فروردین) در مورد موافقت نشدن با طرح ۳ فوریتی تعطیلی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: این طرح بسیار ناپخته بود و فکری در مورد آن نشده بود که البته با آن هم موافقت نشد؛ باید برای تصویب هر طرح و یا لایحه‌ای در وهله‌ی اول با سه قوه هماهنگ بود بعد هم اورژانسى تصمیم گرفته و با آن موافقت کرد. 

عزیزی در همین راستا افزود: این طرح بسیار با عجله نوشته شده بود و یکى از دلایل ناپختگی این طرح، تعطیل نبودن مجلس و دولت و قوه قضاییه بود، چرا که مثلا مجلس خودش مرکز شیوع کرونا مى‌باشد و ٦٠ نماینده‌ مجلس مبتلا به کرونا ویروس هستند و وقتی نمایندگان با وزرا و معاونین در ارتباط هستند این شیوع ادامه پیدا مى‌کند.

** دولت پزشکان هیات رئیسه را به ستاد کرونا دعوت نکرد

عزیزى اظهار داشت: در ۴۵ روز گذشته به دلیل تعطیلی‌ها، ارتباط دولت و مجلس ضعیف بوده است، حتى قرار هم بر این شده بود که آقایان پزشکیان و قاضی زاده هاشمی نایب رییس و عضو هیئت رئیسه مجلس در ستاد ملى مبارزه با کرونا شرکت کنند اما دولت این 2 نفر را اصلا دعوت نکرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دوران تعطیلات، نمایندگان بطور آنلاین و از طریق فضای مجازی تصمیم‌گیری‌ها را انجام مى‌دادند و آخرین جلسه علنى هم با ١٣١ نفر به صورت آنلاین برگزار شد. 

** جلسه هفته آینده روسای کمیسیون‌های مجلس با وزیر کار

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا نیاز به یک مدیریت واحد و منطقی دارد ضمن اینکه این ویروس پاندمیک شده و جهانی است، ما علاوه بر کنترل داخلی و کشوری باید همکاری جهانی نیز داشته باشیم.

وی در پایان در واکنش به اینکه مردم درخواست دارند تا زودتر در این باره تصمیم گیرى شود افزود: بنده امروز این موضوع را در جلسه‌ مشترک روساى کمیسیون‌هاى تخصصى و هیئت رئیسه مجلس مطرح خواهم کرد، ضمن اینکه ما ان شاالله در هفته‌ آینده هم با وزیر کار جلسه‌ خواهیم داشت و همه این مسائل از جمله سبد معیشتى، کمک‌هایى که باید انجام شود از جمله کمک به نیازمندان، کمک به بهزیستی، کمیته‌ امداد و سالمندان را پیگیرى و بررسى خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول