اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضربه ۶۰۰ میلیونی کرونا به اتوبوسرانی بیرجند/ رانندگان مشمول بیمه بیکاری شدند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: در پی شیوع کرونا طی 16 روز ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۹۷.۷ درصدی جابه‌جایی مسافر در سطح شهر بیرجند بوده‌ایم.

ضربه ۶۰۰ میلیونی کرونا به اتوبوسرانی بیرجند/ رانندگان مشمول بیمه بیکاری شدند

یدالله غلامپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در خطوط اتوبوسرانی برای پیشگیری از ویروس کرونا، اظهار داشت: روزهای کاری فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند صبح از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ و ظهر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ است.

وی بیان داشت: روزهای تعطیل رسمی، ناوگان اتوبوسرانی فعالیتی نخواهند داشت و سر فاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها در خطوط با ظرفیت بالاتر هر نیم ساعت و سایر خطوط یک ساعت خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اعلام کرد: طی ۱۶ روز ابتدای سال جاری سه هزار و ۷۹۶ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی بیرجند جابه‌جا شدند که در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۵۵۹ مسافر در سطح شهر بیرجند جابه‌جا شده‌اند.

کرونا حمل و نقل مسافر را در بیرجند ۹۷ درصد کاهش داد

غلامپور بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش محسوس تردد مردم در سطح شهر هستیم که این امر باعث شده از میزان مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان به میزان ۹۷.۷ درصد کاسته شود.

وی با اشاره به خسارت ۶۰۰ میلیون تومانی اتوبوسرانی بیرجند از زمان آغاز کرونا تاکنون، مطرح کرد: در بخش تاکسیرانی نیز طی ۱۶ روز ابتدای امسال ۳۴ هزار و ۴۶۰ نفر مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر بودند ۸۴.۷ دهم درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اعلام اینکه ناوگان تاکسیرانی با ۳۰ درصد ظرفیت با رعایت مسائل بهداشتی به‌صورت شیفتی فعال هستند، مطرح کرد: 70 درصد تاکسی‌های خطی درون‌شهری آژانس‌های شهری تعطیل هستند.

رانندگان اتوبوس مشمول بیمه بیکاری شدند

غلامپور در خصوص بیمه بیکاری و بهره‌مندی رانندگان بخش خصوصی از این مهم، عنوان کرد: موضوع بیمه بیکاری شامل حال رانندگان بخش خصوصی می‌شود لذا در همین راستا اطلاع‌رسانی‌ها به رانندگان بخش خصوصی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سازمان‌های اتوبوسرانی، رانندگان برای دریافت بیمه بیکاری به سایت  bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کرده و پیگیری‌های لازم را برای دریافت بیمه بیکاری انجام دهند.

انتهای پیام/69039/ح 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول