اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه/ مردم همکاری خود را تکمیل کنند

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به کووید 19 در استان صعودی است و هنوز نزولی نشده، در وضعیت قرمز هستیم خواهش می‌کنیم مردم در منازل بمانند.

سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه/ مردم همکاری خود را تکمیل کنند

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: با وجود اینکه مکررا به مردم توصیه می‌شود در منازل بمانند و فقط برای انجام امور ضروری از منازل خارج شوند، متاسفانه طی چند روز گذشته گزارش‌ حکایت از این دارد که مردم تا حدودی رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: هیچ اتفاق خوبی فعلا در استان نیفتاده متاسفانه آمار مبتلایان به کووید 19 صعودی است و هنوز نزولی نشده، در  وضعیت قرمز هستیم خواهش می‌کنیم مردم در منازل بمانند و اصول اولیه بهداشتی را برای مبتلا نشدن به بیماری کرونا ویروس رعایت کنند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مسافرت‌ها و دید بازدیدهای عید پیش‌بینی این امر را داشتیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد مردم رعایت می‌کنند، گفت: 20 درصدی مردم استان توصیه‌ها و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برای 80 درصدی که رعایت می‌کنند، مشکل‌ساز می‌شوند.

شاه‌آبادی از غربالگری بیش یک‌میلیون و 770هزار نفر از جمعیت استان در بحث بیماری کرونا از طریق سامانه تلفنی 4030 خبر داد و گفت: همکاران ما مستقر در پایگاه‌های بهداشتی و خانه بهداشت در راستای رعایت در خانه ماندن، طی تماس با شهروندان  غربالگری تلفنی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: افرادی که با آن‌ها تماس گرفته نشده و احساس می‌کنند دارای علائمی هستند با مراجعه سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت سئوالات را پاسخگو باشند، ظرف مدت 24 ساعت همکاران با آن‌ها تماس گرفته و توصیه های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول