اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تاکنون یک‌میلیون و 600 ماسک در کرمانشاه توزیع شده است/ به‌دنبال کنترل ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی هستیم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای مدیریت بحران کرونا طبق یک نقشه راه عمل کرده‌ایم، گفت: حوزه‌های اقتصادی و صنعت استان یک کار جهادی برای تامین مواد ضدعفونی و ماسک انجام داده‌اند.

تاکنون یک‌میلیون و 600 ماسک در کرمانشاه توزیع شده است/ به‌دنبال کنترل ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست مشترک مدیریت ارشد استان با نمایندگان اصناف و اتحادیه‌ها که در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: کرونا یک بحران فراگیر و جهانشمول است که طی صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها با سیاست‌های سخت‌گیرانه قرنطینه، تعطیلی کشور و حتی کتک‌زدن افراد در خیابان‌ها به دنبال مهار این بحران بوده‌اند ولی جمهوری اسلامی تنها کشوری است که به‌دنبال کنترل این بحران از طریق مشارکت مردمی بوده‌ است.

استاندار کرمانشاه افزود: دولت به دنبال این است که با کمترین آسیب به مشاغل و معیشت مردم این بحران خطرناک را پشت‌سر بگذارد و در این راه تا حدود زیادی موفق بوده است.

وی تاکید کرد: مدیریت ارشد استان با یک برنامه و نقشه راه مشخص به دنبال کنترل بحران کرونا در کرمانشاه بوده و در ادامه افزود: روز دوم اسفند‌ماه سال گذشته و پس از اعلام رسمی مشاهده ویروس کرونا در کشور، نشستی برای تدوین یک نقشه راه برای مقابله با بحران کرونا برگزار کردیم.

این نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: از 15 اسفندماه تا به امروز تمامی دستگاه‌های استان بر مبنای وظایف تعیین شده عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: از همان زمان تخت‌های لازم برای بستری بیماران را پیش‌بینی کردیم و اکنون 380 تخت مجهز آماده بستری این بیماران است که بخشی از این ظرفیت پذیرش هنوز خالی است.

 بازوند برنامه‌ریزی برای تامین ماسک و مواد شوینده مورد نیاز استان را یکی دیگر از اولویت‌های تعریف شده در برنامه کنترل بحران کرونا عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی صورت گرفته در حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صنعت استان، در زمینه تولید مواد‌شوینده و ضد‌عفونی کننده به شرایطی رسیده‌ایم که مواد مورد نیاز مردم تامین شده است‌ و در زمینه تولید ماسک هم به وضعیتی اطمینان‌بخش و رو به رشد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تا قبل از بحران کرونا حتی یک واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت ولی اکنون با تلاش‌های صورت گرفته روزانه 60 تا 70 هزار ماسک در استان تولید می‌شود و قرار است تا پایان فروردین‌ماه این میزان به 90 هزار عدد برسد.

استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون در مجموع یک‌میلیون و 600 هزار عدد ماسک در استان میان مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌ها و صنایع و اصناف توزیع شده که بخش اعظم آن تولید استان بوده است.

وی در ادامه به تجلیل از  نقش سازنده و مهم اصناف کرمانشاه در بحران‌های مختلف پرداخت و گفت: انصافا اصناف در همه بحران‌ها از جمله بحران زلزله و سیل به شکل گسترده‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بازوند افرود: در بحران کرونا نیز اصناف با تمام توان پای کار آمده‌اند و با تعطیلی خودجوش واحدهای صنفی و اهدای کمک‌های قابل توجه به دانشگاه علوم پزشکی، کار بسیار بزرگی برای کنترل این بحران انجام داده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: مصوبات مورد نیاز اصناف قرار است در جلسه آینده ستاد کرونا استان با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه بررسی و تصویب شوند.

اصناف، همپای دولت در مدیریت بحران‌ کرونا نقش‌‌آفرینی کرده‌اند

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان به مشکلات بازار و اصناف واقف است و تمام توان خود را برای کاهش‌ها آن‌ها به کار گرفته است.

وی افزود: اصناف به عنوان فعالان اقتصادی و اجتماعی نقش برجسته‌ای در تامین نیازها و مایحتاج عمومی مردم را در عرصه‌ها و بحران‌های مختلف داشته‌اند و همپای مجموعه دولت به توسعه کشور و استان کمک کرده‌اند.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اصناف از یک ظرفیت برجسته و ویژه در زمینه تولید و خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند و یک بازوی توانمند برای کاهش مشکلات و بحران‌ محسوب می‌شوند که مصداق عینی آن را در بحران فعلی کرونا مشاهده می‌کنیم.

حاتمی تاکید کرد: حل مشکلات اصناف در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد و با شناسایی این موارد، مجموعه دولت در حد توان در راستای رفع مشکلاتی مانند بیمه بیکاری، بخشودگی‌های مالیاتی، پرداخت وام‌های کم بهره و ... تلاش خواهد کرد‌.

50 هزار ماسک رایگان بین اصناف و بازاریان توزیع می‌شود

رییس اتاق اصناف کرمانشاه در ادامه با تشکر و قدردانی از ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سایه مدیریت راهبردی استان کرمانشاه تا حد زیادی نسبت به استان‌های دیگر در زمینه کنترل ویروس کرونا موفق عمل نموده است.

سلیم‌ساسانیگفت: اصناف نیز تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این شرایط سخت به کار خواهد برد و تا به امروز مصوبات ستاد برای اتاق اصناف قابل اجرا بوده و در آینده نیز قابل اجرا خواهد بود.

وی از  توزیع 50 هزار ماسک رایگان بین اصناف و بازاریان با کمک استانداری و اتاق اصناف خبر داد و افزود: اتحادیه‌های صنفی نیز تا 23 فروردین‌ماه طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه عمل خواهند کرد و بعد از 23 فروردین‌ماه نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول