اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از ابلاغ طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا ویروس مصوب وزارت بهداشت خبر داد.

الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس،  مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت : پروتکل گام دوم مبارزه با کرونا ویروس مصوب وزارت بهداشت و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی‌های شهری کشور به سازمانهای تاکسیرانی ابلاغ گردید.

وی افزود : در طرح فاصله گذاری اجتماعی، رانندگان موظفند در تاکسی‌های درون شهری حداکثر تعداد 3 نفر مسافر سوار کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با غربال گری و مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر گفت: باید نسبت به غربالگری رانندگان و مسافران به صورت مستمر اقدام لازم به عمل آید و رانندگان از سوار کردن مسافرین دارای علائم خودداری نمایند، همچنین از فعالیت افرادی که دارای علائم بیماری می‌باشند جلوگیری بعمل خواهد امد.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است ادامه داد: دستگاه های متولی تامین این محصولات باید نیاز حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین نمایند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم به عمل آورد. همچنین در شهرهای دارای زیر ساخت های پرداخت الکترونیک باید، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و به صورت الکترونک انجام شود.

ضامنی در پایان خاطر نشان کرد: پیامهای آموزشی –بهداشتی با محتوی چگونگی رفتار رانندگان در مقابله با کرونا ویروس در قالب پیامک، اینفوگرافی، پوستر و کلیپ تهیه و ارسال و به صورت دوره‌ای توسط این اتحادیه در اختیار تاکسیرانی ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول