اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی ایران برای کمک و همکاری با ترکیه در پی شیوع کرونا در این کشور

وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ترکیه در پی شیوع کرونا در این کشور، آمادگی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه اعلام کرد.

آمادگی ایران برای کمک و همکاری با ترکیه در پی شیوع کرونا در این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ظهر امروز (سه‌شنبه) تلفنی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی و با توجه به شیوع ویروس کرونا در ترکیه با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرد.

وی آمادگی ایران را برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه اعلام کرد.

همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از دیگر موضوعات مورد گفتگوی وزرای خارجه دو کشور بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه پنجم اسفند ماه نیز در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه‌های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز دیروز (دوشنبه) تلفنی با سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  در خصوص موضوعات مختلف از جمله شیوع کرونا و مقابله با این ویروس گفتگو کرد. وزیر دفاع ترکیه در این تماس به اقدامات نیروهای مسلح و دولت ترکیه در مدیریت و مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا اشاره و گزارش جامعی درباره آمار و روند شیوع ویروس کووید-19 در ترکیه ارائه داد.

آکار همچنین در گفتگو با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خواستار تبادل تجارب علمی، تخصصی و اجرایی بین نیروهای مسلح دو کشور ایران و ترکیه شد.(اینجا بخوانید)

به گزارش خبرگزاری «رویترز»٬ مجموع کل مبتلایان قطعی به کرونا در ترکیه به ۳۰۲۱۷ نفر رسیده و  ۶۴۹ نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. 

در پی شیوع کرونا در ایران وزارت بهداشت ترکیه اقدام به ارسال کمک‌های بهداشتی و پزشکی به ایران کرد. در همین خصوص خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، محموله کمک‌های بهداشتی شامل یک هزار کیت تشخیص، چهار هزار و ۷۱۵ گان ، ۲۰ هزار روپوش، دو هزار عینک، چهار هزار ماسک N95 و ۷۸ هزار ماسک سه لایه به ایران ارسال شده است.

هفتم فروردین ماه سال جاری نیز بخشی از هدایای ایرانیان مقیم ترکیه٬ دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین محموله اقلام اهدایی از سوی وزارت بهداشت ترکیه شامل اقلام بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا از طریق فرودگاه استانبول به ایران منتقل شد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول