اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری جشن‌های مجازی در نیمهٔ شعبان/ تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق عمومی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین گفت: برنامه‌های نیمهٔ شعبان در سال جاری به‌صورت مجازی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری جشن‌های مجازی در نیمهٔ شعبان/ تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق عمومی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با فرارسیدن نیمه شعبان و ایام جشن و سرور شیعیان امام منتظر(عج)، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز تصمیم گرفتند تا ضمن اجرای مجازی جشن‌های میلاد آخرین منجی عالم بشریت، همچنین راه اندازی کاروان‌های شادی در محله‌ها و نیز توزیع بسته‌های غذایی سنت‌های این روز بزرگ را گرامی بدارند.

حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به نزدیک بودن میلاد باسعادت حضرت‌مهدی(عج) و نیمهٔ شعبان، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم امکان برگزاری هر گونه مراسم و جشن در این مناسبت عظیم، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین برنامه‌های خود را به این مناسبت در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

وی افزود: نیمهٔ ماه شعبان شبی است که خوب است در آن تقرب به پروردگار متعال داشته باشیم، زیرا در این شب دعا مستجاب خواهد شد.

رمضانی در ادامه اضافه کرد: به همهٔ مردم عزیز و هم‌چنین اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان قزوین توصیه می‌کنم با غنیمت شمردن این شب و پناه بردن به درگاه الهی، برای سلامتی و نیز فرج حضرت صاحب‌الزمان(عج) و رفع این بیماری همه‌گیر و جهانی دعا کنند، زیرا دعاهای همگانی به اجابت نزدیک‌تر هستند.

این مسؤول عنوان کرد: هم‌چنین به مناسبت این روز پربرکت و فرخنده، بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، بیش از 3 هزار بستهٔ مواد غذایی تهیه کرده‌اند و با شناسایی خانواده‌های نیازمند، این بسته‌ها را در میان آنان توزیع نموده‌اند.

رمضانی تأکید کرد: چقدر خوب است در شرایط فعلی کشور که بسیاری از خانواده‌ها به مشکل خورده‌اند و شغل خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها و مشاغل گوناگون از نظر اقتصادی ضربه دیده‌اند، کسانی که از تمکن مالی مناسب‌تری برخوردار هستند اقدام به کمک به دیگران کنند که خیر دنیوی و اخروی فراوانی در این امر نهفته است.

 

حضور کاروان‌های شادی در محلات به مناسبت نیمهٔ شعبان

حامد یزدی، مدیر کانون فرهنگی هنری توحید نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین عنوان کرد: از جمله فعالیت‌هایی که کانون فرهنگی هنری توحید از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین انجام داده است، تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق عمومی و نیز نذر قربانی برای افراد نیازمند و کسانی که کسب‌وکار آن‌ها دچار مشکل شده، بوده است که این فعالیت انسان‌دوستانه و خداپسندانه هم‌چنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: به‌مناسبت میلاد حضرت‌مهدی(عج)، امسال کانون‌های فرهنگی هنری جشن‌های نیمهٔ شعبان خود را به‌صورت مجازی و تحت‌عنوان مسابقهٔ فصل عیدی ویژهٔ نوجوانان برگزار خواهند کرد.

یزدی در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های کانون فرهنگی هنری توحید برای نیمهٔ شعبان، کاروان شادی است که این کاروان با حضور در محله‌های گوناگون و پخش مولودی و دعای فرج، هم‌زمان خیابان‌ها و کوچه‌ها را نیز ضدعفونی و گندزدایی خواهد کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید در استان قزوین در پایان تأکید کرد: لازم به‌ذکر است یکی دیگر از فعالیت‌های داوطلبانه و انسان‌دوستانهٔ اعضای کانون‌ها انجام خریدهای روزانهٔ افراد سالخورده، بیماران و جانبازان است که این عزیزان جهت تهیهٔ مایحتاج روزمرهٔ خود ناچار به خروج از منزل در شرایط فعلی نباشند تا به امید خداوند دست در دست یکدیگر بدهیم و بتوانیم همگی در شکست کرونا نقش مؤثر ایفا کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علاوه بر مسؤولین، تاکنون گروه‌های مردمی و جهادی نیز در استان قزوین در جهت شکست کرونا گام‌های بسیار مثبت و مؤثری برداشته‌اند که انتظار می‌رود همه با هم بتوانیم در مهار این ویروس منحوس در کشور مؤثر باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول