اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع بسته های نذری بین مردم در نیمه شعبان/ دو پویش مهدوی در گیلان راه اندازی شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از توزیع بسته‌های غذایی و نذری بین مردم حاشیه شهر و مناطق محروم در نیمه شعبان در کنار برنامه های فرهنگی و مذهبی همچون پویش های مجازی خبر داد.

توزیع بسته های نذری بین مردم در نیمه شعبان/ دو پویش مهدوی در گیلان راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فرس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک میلاد فرخنده منجی عالم بشریت و روز مستضعفان، اظهار کرد: نیمه شعبان سالروز ولادت موعود موجود جهانی است که تمام بشریت با همه تفاوت‌های فکری، مذهبی و دینی چشم انتظار آن مصلح دادگستر جهانی هستند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوها و امید است، افزود: بشریت درمانده و مستضعف به واسطه گم کردن راه در مسیر زندگی انسانی خویش به اضطرار ویژه رسیده و در اوج ادعای تسلط بر طبیعت حتی در مقابل یک ویروس ناشناخته به استیصال و نوعی استضعاف مبتلا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به آسیب‌های وارده به بسیاری از حوزه‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا، گفت: امید به نجات بخش و مصلح جهانی و انتظار ظهور ایشان، به خاطر و روح بشریت جان داده و امید است این انتظار هر چه زودتر به سرانجام رسیده و به واسطه حاکمیت و خلافت امام مستضعفین حضرت بقیه الله منجی عالم بشریت فساد، فاصله طبقاتی محو شده و سبک زندگی نجات بخش روی کره زمین محقق شود.

مهدوی با اشاره به اقدامات تبلیغات اسلامی در شب و روز نیمه شعبان، گفت: این اداره کل بنا بر وظیفه ستادی خود و با هدف فرهنگ‌سازی و جهت دهی فضای عموم جامعه برای تعظیم شعائر اقداماتی با توجه به اوضاع و احوال روز جامعه و محدودیت در برگزاری جشن‌ها و بزرگداشت در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش خیرات نان به نیت و نذر ظهور افزود: این پویش با هدف ترویج فرهنگ عمومی و فرهنگ‌سازی خیرات و نذر برای ظهور امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ ایثار و تعاون در جامعه راه انداری شده چون بعد از ابتلای جامعه به ویروس منحوس کرونا قشرهای محروم و مناطق کم برخوردار تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار گرفتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه مردم باید در شرایط کنونی از حال همسایه و همنوع خود خبر داشته باشند، بیان کرد: امیدواریم در روز نیمه شعبان نانوایی‌ها در سطح روستاها به واسطه مؤمنین و ارادت نذر تعجیل ظهور امام عصر به پخت نان صلواتی پرداخته این عمل خدا پسندانه در طول سال نیز تکرار شود.

مهدوی یکی دیگر از اقدامات تبلیغات اسلامی را حمایت از مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی برای پخش بسته‌های غذایی و سبد کالا در میان خانواده‌های بی بضاعت برشمرد و گفت: بخشی از کمک‌های در این حوزه به صورت نقدی و مادی و بخش دیگر به صورت رسانه‌ای و فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی از توزیع یک‌هزار و ۱۸۵ بسته گوشت نذری توسط مؤسسه خیریه احسان گستران علوی به مناسب نیمه شعبان حبر داد و افزود: این بسته‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر توزیع خواهد شد و امید است با این اقدام خیرخواهانه، نهضت کمک به اقشار آسیب دیده و ترویج فرهنگ ایثار ترویج پیدا کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان راه اندازی پویش «مرا دریاب» را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: این پویش به صورت ملی برگزار شده و با هماهنگی شبکه سه از ساعت ۲۰ الی ۲۱ نیمه شعبان فضا برای استغاثه و دعا جهت ظهور امام عصر آماده می‌شود. 

مهدوی با اشاره به اینکه با مبلغین و روحانیون مستقر برای انجام فعالیت‌های تبلیغی از طریق فضای مجازی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است، تصریح کرد: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از اجتماعات این گروه از طریق فضای مجازی اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در این حوزه می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول