اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

واحدهای خسارت‌دیده از سیل ریگان بازسازی می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا با رعایت محدودیت‌ها و با مشارکت مردم کار ساخت واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل در ریگان آغاز می‌شود.

واحدهای خسارت‌دیده از سیل ریگان بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، سلطانی امروز در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: سیل چند روز گذشته در شهرستان ریگان هزاران واحد مسکونی را دچار خسارت کرد که با تامین اعتبار این واحد‌های مسکونی کار آن‌ها در این شهرستان آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: برای واحد‌های مسکونی ساخته شده که دچار خسارت شده‌اند وام بلاعوض برای بازسازی به سرپرستان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا با رعایت محدودیت‌ها و با مشارکت مردم کار ساخت واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل در ریگان آغاز می‌شود، ادامه داد: کارشناسان بنیاد مسکن تمامی واحد‌های خسارت‌دیده از سیل را کارشناسی و برآورد خسارت کرده‌اند.

سلطانی همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان در گذشته واحد‌هایی ساخته شده که روستا‌های این شهرستان را مقاوم کرده است، بیان داشت: مابقی واحد‌های غیر استاندارد در ریگان مقاوم‌سازی خواهد شد.

ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه سیلاب خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های شهرستان در روستا‌ها وارد کرده خواستار مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در این مناطق شد.

 وی تصریح کرد: با توجه به وجود سیل‌بند‌ها در شهرستان، همه‌ساله در منطقه ده‌رضا حادثه سیل داریم.

رنجبرماهانی عنوان کرد: سیلاب اخیر جاده دسترسی به این مناطق را که تازه ساخته شده بود را تخریب کرد و مردم این مناطق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

امام جمعه ریگان از استاندار کرمان خواستار توجه ویژه به این شهرستان شد و ابراز داشت: توجه مسئولان به سایر نقاط است و ریگان مورد فراموشی سپرده شده است چراکه سیل همزمان در شرق و جنوب استان رخ داد، اما شرق استان مورد بی‌مهری مسئولان استانی قرار گرفت.

وی خواستار امکانات و اعتبارات به مناطق سیل‌زده شهرستان از جمله روستا‌های منطقه ده‌رضا شهرستان ریگان شد .

به گزارش فارس، سیلاب اخیر در ریگان ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی و عمرانی برجای گذاشت.

انتهای پیام/80014/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول